آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۲۷
اقتصاد
۴

رئیس سازمان ملی کارآفرینان: حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان مناسب نیست

سرویس اقتصادی: رئیس سازمان ملی کارآفرینان گفت: هماهنگی و همراهی خوبی بین دستگاه های دولتی و حاکمیتی برای حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار ما، حسین سلاح ورزی در نشست خبری خود گفت: در سال اجرای سیاست های مقاومتی قرار داریم و معتقدیم شرکت های دانش بنیان می توانند نقش مهمی در کاهش آثار تحریم داشته باشند و اشتغال پایدار ایجاد کنند، این شرکت ها از مصادیق اقتصاد مقاومتی هستند.

سلاح ورزی اضافه کرد: در این هفته با دانشگاه هایی نظیر علم و صنعت نشست خواهیم داشت که هدف آن، «به هم رسانی بنگاه های اقتصادی و شرکت های استارتاپی» می باشد.

وی با بیان اینکه کسب و کار های مبتنی بر نوآوری (استارتاپ ها و دانش بنیان) در چند حوزه دچار مشکل هستند، گفت: موضوع اول بحث مقرراتی است، چون در خیلی از قسمت ها ما با فقدان مقررات مواجه هستیم و اتاق بازرگانی در این زمینه سعی کرده با ابزارهای خود بخشی از توانش را برای حل و رفع مشکلات آنها صرف کند.

به گفته رئیس سازمان ملی کارآفرینان، موضوع دیگر، عدم تعامل و ارتباط درست این کسب و کار ها با بدنه اقتصاد سنتی و کسب و کار های موجود است. یکی از رسالت های اتاق این است که این «بهم رسانی» را تسهیل کند. عمده ترین برنامه ها در این زمینه هم ایجاد «کانون دانش، صنعت، بازار» است.

سلاح ورزی ادامه داد: ما در عارضه یابی فهمیدیم که مشکل اصلی شرکت های دانش بنیان، بازار است، این به هم رسانی، مشکل نبود بازار برای شرکت های دانش بنیان را حل می کند. هماهنگی و همراهی خوبی بین دستگاه های دولتی و حاکمیتی برای حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان وجود نداشته است.

وی افزود: کسب و کارهای استارتاپی تامین مالی شان معمولا از طریق وام نیست و از طریق vcها یا صندوق جمع سپاری انجام می شود. در همین زمینه، موضوعاتی را سازمان ملی کارآفرینی پیگیری کرده که از جمله آن می توان به تهیه آیین نامه صندوق های جمع سپاری در بورس و فرابورس اشاره کرد.