آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸، شماره ۵۵۲۲
رسانه
۵

صندلی داغ

بهمن گودرزی
به نقدها، لبخند بزنیم

 به نظرم باید یک فعل خواستنی باشد که بتوانیم ارتباط مخاطبین با تلویزیون را بیشتر و بیشتر کنیم. مهم ترین و بهترین راه برای افزایش ارتباط هم از بخش نمایشی تلویزیون شروع می شود.

اگر در تولید سریال های تلویزیونی استانداردی را تعیین کنیم و هیچ کس از این استانداردها عدول نکند یقین بدانید که میزان مخاطبان سریال های تلویزیونی و به تبع آن میزان مخاطبان تلویزیون، چند برابر خواهد شد.

استانداردسازی باید هم ساختار و هم محتوا را دربرگیرد یعنی از یک طرف باید ساختار بصری جذاب و به روزی به مخاطب ارائه کنیم و از طرف دیگر داستان هایی سروشکل دار که در خاطرات بماند طراحی کنیم. نمی شود با ساختار دو دهه پیش یا داستان های تکراری ازدواج و خواستگاری و طلاق برای مخاطب این دوران، جذابیت ایجاد کرد.

ما به زودی جشن نیم قرنی انقلاب مان را برگزار می کنیم و در شرایطی هستیم که تقریبا همه فعالان تلویزیون، ممیزی یا خط قرمزها را می شناسند و به اصطلاح آدم هایی اینکاره هستند و می توان به آنها اعتماد کرد که سوژه های خوب و جذاب را انتخاب کنند و فقط باید از آنها خواست استانداردها را رعایت کنند.

مدیران شجاع رسانه ملی می توانند با تدوین استانداردها در کنار ایستادن کنار نیروهایی که مشغول تولید هستند، شرایط ایده آلی را برای کار بیشتر و بهتر فراهم کنند.

همه مسائلی که در اجتماع وجود دارد و مردم در طی روز شاهد آن هستند باید به راحتی در تلویزیون نشان داده شود و این طور نباشد که به طور مثال یک کمدی ساز نتواند به دلیل کم ظرفیتی اشخاص و نهادهای مختلف و علی رغم رعایت خطوط قرمز، با هیچ کس شوخی کند. الان جوی درست شده که اگر من با هم صنفم هم شوخی کنم فردا هم صنفی من هم از من گلایه کند. باید به نقدها و شوخی های انتقادی لبخند زد و گذاشت سریال سازان کارشان را انجام دهند.

دوباره با «آقای رئیس جمهور»

فیلم سینمایی «آقای رئیس جمهور» دوباره روی آنتن می رود.

به گزارش جام جم، به دلیل استقبال مخاطبان از فیلم «آقای رئیس جمهور» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، این فیلم امشب بعد از خبر 22 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

آقای رئیس جمهور فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابوالقاسم طالبی محصول سال 1379 است.