آرشیو چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۲۸
شهرستان ها
۷

زوج جوان هویزه ای اقدام به کاشت زعفران کردند

اهواز- خبرنگار کیهان: یک زوج جوان فارغ التحصیل رشته کشاورزی اقدام به کشت آزمایشی پیاز زعفران با حمایت تعاون روستایی شهرستان هویزه کردند.

«معصومه ساکی» ساکن شهرستان هویزه و عضو شرکت تعاون روستایی سوسن این شهرستان بعد از طی دوران تحصیلی خود اقدام به کشت زعفران کرد.

وی به همراه همسرش در شهرستان هویزه با اشتیاقی که در زمینه مسائل کشاورزی داشتند با حضور در کلاس های آموزشی کشت زعفران، برای اولین بار طلای سرخ کشاورزی، این محصول گرانبها و پر ارزش را در این شهرستان کشت کردند.

این زوج جوان یکی از اتاق های منزل خود را برای کشت محصول زعفران ها خالی کرده اند و تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا زعفرانی خالص که دسترنج خودشان است را تولید کنند.

خانم ساکی می گوید: در مرحله تست کشت پیاز زعفران به نتیجه رسیدیم و در تلاشیم تا در آینده زعفران را با خاک منطقه سازگار کنیم و پروژه را به سطح مناسبی از کشت برسانیم.

این بانوی زعفران کار خوزستانی می افزاید: پروژه فوق با اعتباری بالغ بر 20 میلیون تومان سرمایه اولیه و زیرنظر شرکت تعاونی روستایی سوسن شهرستان هویزه آغاز شده و مطمئن هستم در صورت حمایت و تحقیقات لازم در رابطه با کشت زعفران در خوزستان و شهرستان هویزه، شاهد کاهش بیکاری، رونق اقتصادی این شهرستان خواهیم بود.

وی بیان کرد: زعفران گیاهی حساس است که باید در محیطی کاملا خنک و در دمای زیر 13 درجه و با رطوبت مناسب نگهداری و کشت شود و اکنون ما با روش کشت ایروپونیک و بدون آب و خاک و تنها در سبدهای پلاستیکی آن را انجام می دهیم و امروز شاهد به بار نشستن این کشت هستیم.

وی در پایان گفت: برای کشت زعفران تنها نیاز به یک دستگاه رطوبت ساز، دماسنج، کولر و محیطی خنک است و خوشبختانه به راحتی می توان به نتیجه رسید.