آرشیو چهار‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۲۸
صفحه آخر (جهان)
۱۲

شورشیان غربگرا در هنگ کنگ طرفدار دولت را زنده زنده سوزاندند!

شورشیان طرفدار آمریکا و انگلیس در هنگ کنگ در ادامه آشوب های خود یکی از طرفداران دولت هنگ کنگ را زنده زنده سوزاندند.

خیابان های هنگ کنگ این روزها شاهد شدیدترین درگیری ها بین شورشیان طرفدار آمریکا و انگلیس با پلیس ضد شورش است. بر اساس گزارش «رویترز» هنگ کنگ روز دوشنبه شاهد هرج و مرج گسترده در ایستگاه های مترو بود.

طبق این گزارش صف های طولانی برای اتوبوس و دیگر وسایل حمل ونقل تشکیل و خدمات رسانی در برخی ایستگاه ها هم مختل شده یا به حالت تعلیق درآمده است. برخی رسانه ها دیروز برای تشریح شرایط این بندر نوشتند: «هنگ کنگ قفل شد».

تصاویر منتشر شده در رسانه ها نیز از خشونت بی سابقه غربگرایان در این منطقه حکایت دارد. بر اساس یکی از این تصاویر، در جریان آشوب ها وقتی یکی از طرفداران دولت محلی هنگ کنگ با معترضان ضد پکن وارد بحث می شود، آنها در کمال خونسردی روی او بنزین ریخته و آتشش می زنند!

 راشاتودی در این باره نوشته: «تصاویر منتشر شده نشان می دهد که یکی از طرفداران دولت محلی هنگ کنگ که پیراهنی سبز رنگ به تن دارد، در حال بحث با مخالفان دولت چین است، که ناگهان یک نفر از آنها روی او سوختی که داخل یک بطری بود، می ریزد و پیش از آنکه وی بتواند کوچکترین واکنشی از خود نشان دهد، او را به آتش می کشد. کسانی که این کار را با آن مرد کردند، به جای اینکه به او کمک کنند در حالی که او در آتش می سوزد پا به فرار می گذارند».

بر اساس این گزارش هویت مردی که تصاویر، آتش گرفتن او را نشان می دهد، هنوز مشخص نشده است. مقامات هنگ کنگی تایید کرده اند که او هنوز زنده است، اما در شرایط بسیار بحرانی (در بیمارستان) به سر می برد. طی ماه های اخیر شورشیان خشن هنگ کنگی که بعضا اقدام به حمل پرچم های آمریکا و انگلیس می کنند، بارها به حامیان دولت محلی هنگ کنگ که طرفدار دولت مرکزی چین است، حمله کرده، آنها را به شدت کتک زده اند و حتی با چاقو آنها را مضروب ساخته اند. آنها همچنین به آتش زدن عمدی ساختمان ها و مردم و همچنین غارت اموال عمومی می پردازند.