آرشیو چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۲۸
صفحه آخر (جهان)
۱۲

اسرائیل شهروند روس را ربود و به آمریکا تحویل داد

تل آویو یک تبعه روس را بعد از بازداشت در فلسطین اشغالی، به آمریکا تحویل داد، اقدامی که باعث ایجاد تنش بین این رژیم و روسیه شده است.

نخستین بار اردیبهشت ماه امسال بود که نیروهای امنیتی روسیه «ناما ایساخار» یک تبعه آمریکایی-صهیونیستی را به دلیل حمل ماریجوانا در فرودگاه مسکو بازداشت کردند و دادگاهی در روسیه نیز این زن را به جرم حمل و قاچاق مواد مخدر به تحمل هفت سال و نیم حبس محکوم کرد. این زن هم که اتهام حمل مواد مخدر را پذیرفته بود، مدعی شد که «قاچاقچی» نیست.

این اقدام گویا از طرف رژیم صهیونیستی و آمریکا نباید بی پاسخ می ماند. لذا مدتی بعد خبر رسید رژیم صهیونیستی یک تبعه روس به نام «الکسی بورکوف» را ربوده آن هم به بهانه جرائم سایبری! به گزارش سایت «آی23 نیوز»، روسیه روز یکشنبه خواستار استرداد تبعه خود به مسکو شده بود که این درخواست از سوی دادگاه صهیونیستی رد شد.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه گزارش داد در پی تصمیم دیوان عالی این رژیم، «الکسی بورکوف» تبعه روسی که به جرائم سایبری و هک رایانه ها متهم شده، شامگاه دوشنبه به آمریکا تحویل داده شده است.

سفارت خانه روسیه در فلسطین اشغالی پیشتر با انتقاد از تصمیم دیوان عالی رژیم صهیونیستی برای استرداد «بورکوف» به آمریکا، هشدار داده بود. این اقدام برای روابط مسکو و تل آویو سازنده نیست، اما این هشدارها کارگر نیفتاد و رژیم صهیونیستی و آمریکا در اقدامی مشترک کار خود را پیش برد.