آرشیو چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸، شماره ۵۵۲۳
صفحه اول
۱

نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما درباره میزان مصرف مردم از تلویزیون و سایر رسانه ها

میزان پیگیری برنامه ها و مطالب اقتصادی از رسانه ها چقدر است؟

مرکز تحقیقات رسانه ملی اعلام کرد در پیگیری مخاطبان درخصوص برنامه ها و مطالب اقتصادی مرجع اصلی مراجعه مردم رسانه ملی است و شبکه یک سیما در صدر شبکه های تلویزیونی در این زمینه قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در نظرسنجی مرکز تحقیقات از افراد 11سال و بالاتر در تهران 31شهر دارای مرکز صداوسیما (نمونه آماری5019)در مجموع28.6درصد پاسخگویان  پیگیر برنامه ها و مطالب اقتصادی از سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایر رسانه ها هستند به نحوی که 15.3 درصد پاسخگویان این مطالب و برنامه ها را فقط از رسانه ملی، 7.2درصد فقط از سایر رسانه ها و 6.1درصد هم از سیما و هم سایر رسانه ها دنبال می کنند.

در این نظرسنجی میانگین مدت تماشای برنامه های اقتصادی بین پاسخگویان ده دقیقه در شبانه روز اعلام شده و میانگین مدت استفاده از سایر رسانه ها در این زمینه هفت دقیقه در شبانه روز بوده است.

بینندگانی که از شبکه های سیما پیگیر مطالب و برنامه های اقتصادی بوده اند با آمار 7.6درصد این برنامه ها را از شبکه یک سیما و بعد با 6.1درصد از شبکه خبر دنبال  کرده اند. در حالی که پاسخگویان به غیر از شبکه های سیما 6.8درصد غالبا از شبکه های اجتماعی این برنامه ها و مطالب را دنبال می کنند.