آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸، شماره ۷۲۰۳
حوادث
۸

دوربین کنترل از راه دور سارقان را لو داد

گروه حوادث: سارقان حرفه ای که برای سرقت از خانه ای در شمال تهران وارد آنجا شده بودند نمی دانستند صاحب خانه با سیستم امنیتی در حال رصد آنهاست.

به گزارش خبرنگار «ایران»، چند روز قبل مردی با پلیس تماس گرفت و گفت: خانه ام مجهز به سیستم امنیتی و دوربین کنترل از راه دور است الان که در میهمانی بودم با تبلتم متوجه شدم سه سارق وارد خانه ام شده اند.

بدین ترتیب با اعلام خبر سرقت از این خانه در منطقه دربند به پلیس، ماموران کلانتری 122 دربند نیز با حضور در صحنه سرقت با سارقان درگیر شدند که یکی از ماموران پلیس در این درگیری مجروح شد و یکی از متهمان نیز فرار کرد اما دو متهم دستگیر شدند.

با انتقال متهمان به اداره پلیس و تحقیق و بازجویی از آنها مشخص شد که متهمان با یک خودرو «اوپتیما» که پلاک سرقتی خودروی «ام وی ام» را روی آن نصب کرده بودند، اقدام به سرقت از منازل می کردند که هم خودرو توقیف شد و هم متهمان دستگیر شدند.

سردار کیوان ظهیری - رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ - در این باره گفت: هنگامی که سارقان قصد سرقت از یکی از منازل را داشتند، توسط دوربین های مداربسته دارای سیستم هشدار، به صاحب خانه هشدار داده شد و متهمان شناسایی شدند و پس از حضور مالک در ساختمان توسط پلیس دستگیر شدند.

در ادامه مشخص شد این افراد از خانه های دیگری نیز سرقت کرده بودند و تصاویرشان توسط دوربین های مداربسته ثبت شده بود.

یکی از شاکی ها که یک خانم مسن بود گفت: دوربین مداربسته خانه مان نشان داده که شب عاشورا ساعت 10 چندین بار سارق به خانه ما آمده و پس از سرک کشی اقدام به سرقت گاوصندوق خانه ام کرد.به گفته سردار ظهیری تاکنون 12 شاکی در خصوص این پرونده به پلیس مراجعه کردند و ردیابی برای دستگیری سارق فراری ادامه دارد.