آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۲۹
اقتصادی
۴

معاون وزیر راه خبر داد: آغاز طرح زمستانی راهداری از اول آذر ماه

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به آغاز طرح زمستانی راهداری از اول آذر، گفت: 650 باب راهدارخانه ثابت و 50 باب راهدارخانه موقت در طرح راهداری زمستانی فعالیت می کنند.

عبدالهاشم حسن نیا در گفت وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه طرح زمستانی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از اول آذرماه آغاز می شود، اظهار داشت: طرح زمستانی راهداری به صورت هماهنگ در سراسر کشور آغاز می شود.

وی افزود: البته در حال حاضر هم به دلیل برف و بارندگی که اخیرا در کشور داشتیم، راهداران تلاش کردند مشکلی از نظر تردد در جاده ها برای مسافران رخ ندهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به استقرار و آماده باش راهداران اظهار داشت: از ابتدای آذرماه تجهیزات و ادوات راهداری زمستانی به صورت هماهنگ در کشور آماده می شود.

حسن نیا تاکید کرد: با توجه به پیش بینی بارندگی های بیشتر در سال جاری، امیدواریم خدمات مناسبی به خودروها در جاده ها ارائه شود و با همکاری راهداران تلاشگر، انسداد جاده نداشته باشیم یا کمترین انسداد رخ دهد، ضمن آنکه ایمنی سیر مسافران فراهم شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر 650 باب راهدارخانه ثابت در سطح جاده های کشور داریم، ضمن آنکه 50 باب راهدارخانه هم به صورت موقت در طرح راهداری زمستانی به آن اضافه می شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به آماده سازی ماشین آلات راهداری ، اضافه کرد: آنچه مهم است این است که بتوانیم امکانات و تجهیزات لازم را به ادوات راهداری خود اضافه کنیم.

حسن نیا ادامه داد: پس از نوروز 98 تعداد50 دستگاه ماشین آلات به ادوات و ماشین آلات راهداری فعلی اضافه کردیم که شامل بیل مکانیکی و گریدر است تا بدین ترتیب پتانسیل این ماشین آلات راه سازی و راهداری را افزایش داد.