آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸، شماره ۹۶۳۲
بین الملل
۹

رابرت اسمیت در گفت و گو با «رسالت» مطرح کرد: احساس نیاز ترامپ به مذاکره با ایران

استاد دانشگاه سانفرانسیسکو معتقد است  که دونالد ترامپ در فاصله یک ساله باقی مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، نسبت به مذاکره با ایران نیاز مبرمی حس می کند. 

رابرت اسمیت در گفت و گو با رسالت اظهار داشت :«عملا  زمان زیادی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 باقی نمانده است. رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای القای تغییرات جدی در حوزه سیاست خارجی خود، نسبت به مذاکره با ایران و انداختن عکس های یادگاری با مقامات ایرانی نیاز مبرمی را حس می کند. با این حال در تفسیر سیاست خارجی ترامپ نباید دچار اشتباه شد! ترامپ سیاست خارجی قابل پیش بینی و منسجمی ندارد. او در مواردی پیام های تند و تهدید آمیز و در مواردی دیگر، سیگنال های دیپلماتیک به بازیگران بین المللی مخابره می کند.»

این استاد روابط بین الملل افزود:«برخی تصور می کنند وقایعی مانند اخراج جان بولتون از کاخ سفید، نمایانگر تمایل ترامپ برای ایجاد تغییر در سیاست خارجی این کشور است. در حالی که چنین تصوری را ندارم. رئیس جمهور فعلی آمریکا از هر گونه اقدامی برای پیروزی در انتخابات سال آینده دریغ نخواهد کرد.او به همین دلیل ترجیح می دهد تا با اتخاذ رویکرد غیر دیپلماتیک در قبال بازیگرانی مانند ایران، هزینه های خود در انتخابات و حوزه سیاست خارجی این کشور را افزایش ندهد.»