آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۲۹
حوادث
۱۰

در ادامه مبارزه قوه قضائیه با فساد درون سازمانی

تعدادی از کارکنان متخلف سازمان ثبت اسناد و املاک دستگیر شدند

در ادامه اقدامات قوه قضائیه در زمینه سالم سازی و برخورد با متخلفان درون سازمانی، به صورت همزمان تعدادی از کارکنان متخلف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دستگیر شدند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، با اقدامات صورت گرفته از سوی مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، صبح دیروز تعدادی از کارکنان سازمان ثبت اسناد که مبادرت به تخلفات گسترده ای علیه منافع مردم می کردند، دستگیر شدند.

این اقدام با پیگیری ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته است.

 بر اساس این گزارش، اخد رشوه های کلان، جعل و همکاری با افراد سودجو در جهت تصرف اموال عمومی یا خصوصی، سوءاستفاده از اسناد مرتبط با اشخاص حقیقی و حقوقی، ایجاد خلل و کاهش سرعت در فرایند کار جهت اخذ رشوه های کلان از جمله تخلفات صورت گرفته توسط این افراد بوده است.

جزئیات دستگیری کارکنان متخلف از زبان رئیس سازمان ثبت

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز درباره دستگیری تعدادی از کارمندان متخلف این سازمان به خبرگزاری میزان گفت: ما با کمک مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به شناسایی تعدادی از متخلفان درون و برون سازمانی اقدام کردیم که تعدادی از این افراد دستگیر شدند.

ذبیح اله خداییان افزود: تعدادی از این افراد را دستگیر کردیم و قطعا این برخوردها ادامه خواهد داشت، دسته ای دیگر افرادی هستند که دفاتری را تحت عناوین مختلف مثل ثبت شرکت ها، اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری ایجاد کرده اند یا تبلیغ هایی تحت عنوان ثبت تضمینی و علائم تجاری در فضای مجازی و حقیقی دارند.

خداییان با بیان اینکه پیگیری این بازداشت ها به عهده سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه بوده است، اظهارداشت: برخی از افراد دستگیر شدند و برخی هم در دستور کار قرار دارند و تحت تعقیب هستند.

وی با اشاره به عمده تخلفات انجام شده توسط این افراد گفت: عمده این تخلفات دادن رشوه، جعل و همکاری با افراد سودجو برای تصرف اراضی ملی، منابع طبیعی و یا افراد حقیقی است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: معمولا افراد سودجو در سطح شهر وقتی مشاهده می کنند ملکی مدتی بلاصاحب رها شده یا مالک آن در خارج از کشور است آن را شناسایی کرده و با جعل اسناد سعی می کنند آن را تملک کنند و یا به فروش برسانند.