آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۲۹
حوادث
۱۰

امسال 600 تن مواد مخدر کشف شد

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف 600 هزار کیلوگرم موادمخدر از ابتدای امسال تاکنون خبرداد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش یافته است.

سرتیپ «اسکندر مومنی» در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت تنها در استان سیستان و بلوچستان 154 هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که این میزان کشف نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش یافته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر عنوان کرد: برابر اعلام سازمان ملل در سال جاری بیش از 90 درصد تریاک و 67 درصد مرفین دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران کشف شده که مقصد بسیاری از این مواد مخدر، اروپا و کشورهای غربی بوده که این خود بیانگر خدمت بزرگ سربازان این مرز و بوم در راه مبارزه با مواد مخدر به جامعه جهانی است.

وی بیان کرد: کشور ما با تقدیم بیش از سه هزار و 800 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر و صرف میلیاردها دلار برای مسدود کردن دو هزار کیلومتر مرز مشترک به تنهایی و بدون کوچک ترین کمک از سوی کشورهای غربی در مقابل این پدیده شوم جهانی ایستاده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور با اشاره به افزایش تولید تریاک در کشور همسایه و متعاقب آن افزایش قاچاق این ماده افیونی به داخل کشور، گفت: امروز به عنوان بزرگ ترین کشور مبارزه کننده با قاچاق مواد مخدر در دنیا نیازمند تجهیزات پیشرفته در مرزها و گلوگاه های ورود مواد مخدر به کشور هستیم ولی آمریکا و کشورهای اروپایی نه تنها کمکی به ایران نکرده اند بلکه با تحریم های روز افزون و کمر شکن مانع از دستیابی ما به تجهیزات روز دنیا شده اند.

مومنی خاطر نشان کرد: دولت درصدد راه اندازی سه مرکز بزرگ ترک اعتیاد و نگهداری معتادان متجاهر در سه شهر «زاهدان»، «ایرانشهر» و «زابل» برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و درمان معتادان است.