آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۲۹
اخبار کشور
۱۱

جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان به ایستگاه پایانی رسید

همدان- خبرنگار کیهان: بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با حضور گروه های مختلف داخلی و خارجی در بخش های مختلف پس از یک هفته رقابت و نمایش آثار، به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با بیان اینکه در جشنواره بیست و ششم،400 هنرمند به هنرنمایی پرداختند افزود: این دوره با فعالیت 52 گروه هنری، سه گروه نقالی، 9 نمایش خارجی، هشت گروه خیابانی و هشت گروه هنری شهرستانی به کار خود پایان داد.

احمدرضا احسانی گفت: در زمان برگزاری جشنواره 2 تماشاخانه سیار راه اندازی و نمایش ها در 15 سالن در مرکز و شهرستان های استان به اجرا درآمد، همچنین ورکشاپ ها و کارگاه های تخصصی به مدت پنج شب با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی در سالن سینما کانون برگزار شد.

مجید قناد دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: امسال 130 هزار کودک و نوجوان و خردسال در این جشنواره حضور داشتند.

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در این مراسم با تاکید بر اینکه همدان به عنوان نماد فرهنگی کشور باید بیش از این مورد توجه فرهنگی قرار گیرد یادآور شد: انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کند تا بار دیگر جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان بازگردد زیرا همدان ظرفیت و شایستگی لازم را برای برگزاری جشنواره دارد.

گفتنی است در این آیین از بهترین آثار نمایشی در بخش های داخلی و خارجی تجلیل شد و جایزه مردمی بخش کودک بیست و ششمین این جشنواره به نمایش«مزه دروغ تلخ» به کارگردانی سمیرا یزدان پژوه از استان البرز رسید.

جایزه مردمی بخش نوجوان نیز به «افسانه ماردوش» به کارگردانی محمد جهان پا از شهر مشهد اهدا شد. همچنین در اختتامیه بزرگداشت رضا بابک هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینما برگزار شد.