آرشیو پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۲۹
صفحه آخر (جهان)
۱۲

پکن هشدار داد: آشوب های هنگ کنگ به سمت تروریسم می رود

«دفتر ارتباطی چین در هنگ کنگ» که نماینده دولت مرکزی پکن است پس از آتش زدن یک جوان هوادار دولت مرکزی توسط شورشیان، هشدار داده اقدامات صورت گرفته در جریان اعتراضات در هنگ کنگ در حال کشیده شدن به ورطه تروریسم هستند.

تنش ها و آشوب ها طی روزهای گذشته به شدت در هنگ کنگ تشدید شده است و غربگرایان در این منطقه به هیچ چیز رحم نمی کنند. آنها حتی روز دوشنبه یکی از طرفداران دولت مرکزی چین را به آتش کشیدند.

با تشدید آشوب ها و به آتش کشیده شدن این طرفدار دولت چین «دفتر ارتباطی چین در هنگ کنگ» که نماینده دولت مرکزی پکن است هشدار داد اقدامات صورت گرفته در جریان اعتراضات در هنگ کنگ در حال کشیده شدن به ورطه تروریسم است. دفتر ارتباطی دولت چین این حادثه را «تروریسم فاحش» خوانده و وعده حمایت از مقام های هنگ کنگ در اتخاذ تدابیری برای مهار «اقدامات تروریستی و اقدامات خشونت آمیز غیرقانونی مختلف» را داده است.

امکان ورود نظامیان چین به میدان

بر اساس گزارش «آسوشیتدپرس» تشدید دوباره خشونت ها در جریان اعتراضات هنگ کنگ بار دیگر این سوال را برجسته می سازد که آیا این بار دولت مرکزی چین برای متوقف ساختن این اعتراضات مداخله خواهد کرد یا همچنان اجازه می دهد آشوب ها در این منطقه ادامه یابند؟ به گزارش ایسنا آسوشیتدپرس می افزاید: «تحلیلگران می گویند، با تشدید بی وقفه خشونت و آشوب در هنگ کنگ که اکنون وارد ششمین ماه خود شده، حزب کمونیست چین توجیه لازم را برای مداخله مستقیم در این اعتراضات به دست می آورد. دولت مرکزی چین باید منتظر زمان مناسب برای مداخله بماند. اگر چین قبل از حمایت کامل آرای عمومی در هنگ کنگ از اقدامش برای مداخله شروع به برخورد کند، ممکن است نارضایتی های موجود را حتی بدتر سازد».