آرشیو دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸، شماره ۳۵۶۴
هنر
۱۰
زیر آسمان فیروزه ای

آخرین «بازی گوش» 19 سالگی نشر هرمس «Month of Sundays» با صداهای مرموز و غیرزمینی

منبع: شرق

نوزدهم آبان ماه گروه اتریشی«Month of Sundays» در فرهنگ سرای نیاوران روی صحنه می رود. نشر هرمس در آخرین بازی گوش 19 سالگی خود با همراهی انجمن فرهنگی اتریش، گروه «Month of Sundays» را به تهران دعوت کرده است تا نوزدهم آبان ماه، ساعت هشت شب در فرهنگ سرای نیاوران روی صحنه بروند. در بنیان موسیقایی این گروه عناصری از جز و پست راک و بافت های Downbeat بیشتر شنیده می شود، اما در روزگاری که با مرگ ژانرها روبه رو هستیم، بهتر است تا بدون اطلاق برچسبی خاص، موسیقی این گروه اتریشی را وارد طبقه بندی های رایج نکرده و تنها به این بسنده کنیم که آنها لذت موسیقی را در سادگی و هم افزایی می بینند. چهار عضو این گروه با اجتناب از وسوسه تک نوازبودن و با تمرکز بر ظرافت و جزئیات سانداسکیپ های کاملا متوازن، به کمک چیدمان های صدایی دقیق، مرموز و تقریبا غیرزمینی از قطعاتی که با وسواس تنظیم شده مخاطب را در فضایی بازتاب دهنده غرق می کنند.

 Philipp Harnisch (سکسفون آلتو)، Johannes Wakolbinger (درامز)، Ivo Fina (گیتار) و Alexander Kranabetter (هورن) اعضای این گروه اتریشی هستند. بهای بلیت این اجرا از 90 هزار تومان تا 150 هزار تومان تعیین شده است که علاقه مندان با مراجعه به سایت تیوال می توانند برای تهیه بلیت اقدام کنند. 

بازی گوش عنوانی است که رامین صدیقی در 15 سالگی هرمس برای فعالیت های هرمس تا آن زمان انتخاب کرد و پس از آن نیز هر رویدادی در این مجموعه با این عنوان مطرح شد. این عنوان به نوعی گویای نگرش خانواده هرمس به فعالیت های موسیقایی است. بازی گوشی که به نوعی به تمامی ژانرهای موسیقی سرک می کشد و به دنبال صداهای نو و تازه در گستره موسیقی جهان است. اکنون با برگزاری کنسرت «Month of sundays» هرمس آخرین بازی گوش 19 سالگی خود را نیز به اتمام می رساند و رویداد بعدی این نشر با 20 سالگی آن همراه خواهد شد.