آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸، شماره ۳۵۶۵
ورزش
۱۴

برد 6 امتیازی پرسپولیس در اهواز

هفته دهم رقابت های لیگ برتر عصر روز گذشته با بازی تیم های بالای جدولی فولاد و پرسپولیس در «فولاد آرنا» برگزار شد که در نهایت پرسپولیس، تیمی که به لطف تفاضل گل بهتر در جدول بالاتر از فولاد قرار گرفته بود، موفق شد با برتری یک بر صفر زمین مسابقه را ترک کند. تک گل پرسپولیسی ها در این بازی روی یک ضربه پنالتی حاصل شد که مهدی ترابی، آن را تبدیل به گل کرد.  بعد از پنالتی «چیپی» که علی علیپور، مهاجم سرخ های تهرانی، در بازی مقابل ماشین سازی به هدر داده بود، پرسپولیسی ها نگران گل نشدن ضربات پنالتی شان بودند که این بار ترابی آن را تبدیل به گل کرد؛ این گل که درمجموع سومین گل فصل مهدی ترابی بود، باعث شد تا پرسپولیس ششمین پیروزی اش در لیگ را به دست بیاورد و درمجموع، در جدول رده بندی

 19 امتیازی شود. از آنجا که پیش از شروع این دیدار، پرسپولیس با رقیب اهوازی اش در امتیاز 16 برابر بودند، این برد برای آنها به نوعی 6 امتیازی بود، چون هم رقیب هم سطح را از خود جدا کردند و هم اینکه سه امتیاز بالاتر از آنها رفتند. برد برابر فولاد این فصل البته اصلا کار ساده ای نیست؛ جواد نکونام در این فصل با هدایت فولاد خوزستان تیمی مستحکم در خط دفاعی ساخته که به راحتی به رقیب امتیاز نمی دهد؛ نشان به آن نشان که بعد از شکست هفته اول رقابت های لیگ برتر، فولاد دیگر هیچ یک از بازی هایش را نباخته بود و با کسب 16 امتیاز در بین تیم های بالانشین جدول قرار گرفته بود. پرسپولیس البته به ناکامی هایش برابر فولاد در اهواز هم به نوعی خاتمه داد.

 این تیم که فصل پیش در اهواز تک شکستش در کل رقابت های لیگ را داده بود، در مجموع پنج بازی اخیرش هم فقط یک بار توانسته بود برابر این رقیب در خانه به برتری برسد. این برد، هرچند کم رمق، به این طلسم هم پایان داد. 

نکته منفی در تیم فولاد اما مربوط به شهاب گردان، دروازه بان آنهاست؛ او پیش از این هربار برابر پرسپولیس قرار گرفته، دروازه اش باز شده است. گردان درواقع الان برای بیست ونهمین بار مقابل پرسپولیس دروازه اش باز شد تا از هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس گل نخورده باشد. او برای نهمین بار متوالی هم بود که مقابل پرسپولیس دروازه اش باز می شد.