آرشیو یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸، شماره ۷۲۰۵
ورزشی
۱۵

اخبار

وزیر، استعفای داورزنی را پذیرفت

وزیر ورزش و جوانان استعفای محمدرضا داورزنی از سمت معاون ورزش قهرمانی این وزارتخانه را پذیرفته و به زودی معاون جدید معرفی می شود. مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش و جوانان با اعلام تایید قبول استعفای داورزنی از سوی مسعود سلطانی فر گفت: استعفای معاون سابق قهرمانی بیستم آبان تقدیم وزیر شد و بیست و یک آبان مورد تایید قرار گرفت. داورزنی از آن تاریخ در محل کار خود حضور ندارد و بزودی معاون جدید قهرمانی وزارتخانه معرفی خواهد شد.

پرسپولیس با برف،سفیدپوش شد

در حالی که تمرین دیروز استقلال به دلیل بارش برف لغو شد، پرسپولیس با تصمیم سرمربی اش از ساعت 11 زیر بارش شدید برف که تا انتهای تمرین زمین را سفیدپوش کرده بود، تمرین جدی را پشت سر گذاشت. 6 ملی پوش پرسپولیس نیز که برای همراهی تیم ملی در بازی مقابل عراق به اردن رفته بودند، از روز گذشته به تمرین بازگشته و در کنار سایر بازیکنان تمرین کردند.

از صعود ناب فنلاند تا دستاوردهای ویژه اسپانیا و ایتالیا

جمعه شب نیز بازی های انتخابی فوتبال یورو 2020 ادامه یافت و در یکی از آنها، ایتالیا با برتری 0-3 در زمین بوسنی، برای نخستین بار در تاریخ فعالیت های این تیم صاحب 10 برد متوالی شد. ایتالیا که در گروه دهم حضور دارد، با 27 امتیاز صعودش را به مرحله نهایی از مدتی پیش قطعی کرده بود. از سوی دیگر، فنلاند نیز با قطعی کردن رتبه دومش در این گروه، راهی مرحله نهایی شد تا برای نخستین بار در تاریخ فعالیت های این تیم به مرحله نهایی یک جام بزرگ راه یابد. فنلاند در این راه پریشب تیم لیختن اشتاین را با نتیجه 0-3 برد و برای یونان که حائز رتبه سوم است، دست نیافتنی شد. این واقعه با جشن و سرور فراوان مردم فنلاند همراه شد و آنها این موفقیت ناب را گرامی داشتند. در گروه پنجم نیز اسپانیای از پیش صعود کرده در شرایطی مالت را 0-7 برد که 7 بازیکن متفاوت برایش گلزنی کردند. این تیم با 23 امتیاز برای سوئد و رومانی که دوم و سومند، دست نیافتنی شده است.