آرشیو یک‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۱
اخبار کشور
۳

وزیر کشاورزی: مرزهای عراق تا اواخر آبان ماه بازگشایی می شوند

وزیر جهادکشاورزی گفت: با رایزنی های انجام شده، مرزهای کشور عراق تا اواخر آبان ماه بازگشایی و مجددا صادرات کالا از سر گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود حجتی در جمع خبرنگاران در شهرستان درود لرستان با اشاره به برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت باغات در اراضی شیب دار، اظهار داشت: استان لرستان هم دشت های خوب و سرسبز و هم اراضی شیب دار و کوهپایه های قابل کشت جهت کشت درختان مثمر و غیرمثمر دارد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در طرح ماده سه، منابع طبیعی قراردادی با بهره برداران می بندد و گیاه غرس شده تا زمانی که کشاورز روی آن فعالیت انجام دهد متعلق به وی بوده و پس از آن نیز متعلق به دولت و جزو اموال ملی باقی می ماند.

حجتی با اشاره به بسته شدن مرزهای عراق و ایجاد محدودیت در صادرات گوجه، ادامه داد: امسال یک میلیون تن نسبت به سال گذشته بیشتر تولید کرده بودیم و لذا با توجه به نوع محصول حدود 320 هزار تن از این محصول را خریداری کرده و در کارخانجات به رب و استیک تبدیل کردیم و اکنون هم روانه بازار می شوند و اینها حمایت هایی است که در بخش بازاریابی از کشاورزان صورت می گیرد.

وی با اشاره به برنامه های وزارت جهادکشاورزی درخصوص ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه ها، افزود: وضعیت سردخانه های کشور اکنون فوق العاده افزایش پیدا کرده است و از بیش از 2 میلیون تن به نزدیک پنج میلیون و 100 هزار تن ظرفیت سردخانه رسیده ایم و صنایع فرآوری مان روز به روز در حال گسترش است که می تواند بخشی از این تولیدات را جذب نماید.