آرشیو یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۱
اقتصاد
۴

عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص: تشکیل وزارت بازرگانی مخالف سیاست های کلی است

عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیئت عالی نظارت با اکثریت آرا به این نتیجه رسید که تشکیل وزارت بازرگانی بر خلاف سیاستهای کلی ابلاغی است.

سید مصطفی میرسلیم در گفت وگو با خبرگزاری فارس درباره نظر این هیئت درباره مصوبه تشکیل وزارت بازرگانی گفت: هیئت عالی نظارت با اکثریت آرا به این نتیجه رسید که تشکیل وزارت بازرگانی بر خلاف سیاست های کلی ابلاغی است.

وی با اشاره به اینکه در  کشور ما تفکیک و ادغام بازرگانی از صنعت بیش از ده بار رخ داده است، افزود: اخیرا نیز دولت بیش از یک بار تلاش کرده که بازرگانی را از صنعت و معدن جدا کند ولی موفق نشده است. در شرایط امروز که ضرورت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی برای نجات دادن کشور از  آثار و تبعات تحریم های ظالمانه و نیز سوء مدیریت داخلی بر همگان واضح شده، لازم است تولید باکیفیت داخلی و صادرات به صورت هماهنگ انجام گیرد و گرایش به واردات مستقل نتواند تولید داخل را به رکود بکشاند.

عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما در 40 سال گذشته شاهد غلبه گرایش به واردات به ویژه به دلیل سرازیر شدن دلارهای نفتی بوده ایم

و من شاهد بوده ام که براثر توطئه واردکنندگان، حتی مدیران فداکار و خدومی که به تولید داخلی اصالت می دادند، دستگیر و زندانی شدند!

میرسلیم تصریح کرد: همان نوع فشارها باز در صدد بودند که با جدا کردن وزارت بازرگانی به نوعی استقلال تصمیم گیری برای واردات برسند و در نهایت با نفوذی که واردکنندگان دارند، تولید داخلی را تضعیف کنند؛ الحمدلله جلو این اقدام به موقع گرفته شد و امیدواریم وزارت صمت بتواند با اقتدار و همه جانبه نگری مصالح و منافع کشور را با ایجاد هماهنگی دقیق و مداوم بین تولید با کیفیت داخلی و تامین از خارج در موارد اضطراری، برقرار کند.