آرشیو یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸، شماره ۷۲۰۵
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

واکنشی به ادعای پناهیان درباره آیت الله منتظری

 خبر اول اینکه،پایگاه اطلاع رسانی جماران در یادداشتی به قلم سید حمید محمدیان، به ادعای اخیر حجت الاسلام علیرضا پناهیان درباره آیت الله منتظری واکنش نشان داده است. پناهیان اخیرا در سخنانی در سالروز تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) گفته است: «حتما جذب دانشگاه امام صادق(ع)، گزینشی است اما نمی دانم موازین این گزینش چگونه است.پیشنهاد می دهم کسی که بوی حکمت از او به مشام نمی رسد و مشخص است که حکیم نخواهد شد را راه ندهید. چون هر چه دانش به او بدهید، مانند آقای منتظری می شود که می خواهد امام را به قتل برساند. این در حالی است که او باسوادترین فقیه حوزه بود. کسی که بدون حکمت باسواد شود، خطرناک است. در روز روشن می گویند ولایت فقیه در فقه نیست.»

 محمدیان نوشته است: هیچ کجای تاریخ کتبی و شفاهی دهه 60 چنین مطلبی درباره آقای منتظری  (می خواسته امام را به قتل برساند) وجود ندارد و هیچ کدام از طرفین بلکه اطراف داستان قائم مقام رهبری چنین ادعایی نداشته است. وی افزوده است: این مطلب با روحیه و منش آقای منتظری هم سازگار نیست. من جناب ایشان را هرگز برای رهبری مناسب نمی دانستم ولی اصلا چنین احتمالی درباره ایشان نمی دهم و آن را کاملا باطل می دانم.

سلحشوری: مجلس مدت هاست در راس امور نیست

 دست آخر اینکه، پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس از روند تصمیم سازی ها در شورای عالی هماهنگی اقتصادی انتقاد کرده است.به گزارش «ایران»، او در واکنش به افزایش قیمت بنزین در توئیتر نوشته است: «از وقتی بنزین گران شده، مردم در تماس های مکرر ابراز نگرانی می کنند. هموطنان عزیز، مدت هاست مجلس در راس امور نیست. این موضوع در جلسه سران سه قوه تصمیم گیری شده. همین یک رکن دموکراسی را نیم بند داشتیم که فاتحه آن هم خوانده شد. مجلس بعدی را تعطیل کنید، خودش اقتصاد مقاومتی است.»