آرشیو یک‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸، شماره ۵۵۲۶
ورزش
۱۷

کوتاه از ورزش

رونمایی از منشور اخلاق

با برگزاری اولین همایش کمیسیون اخلاق و رونمایی از منشور اخلاق و آیین نامه رسیدگی به تخلفات اخلاقی در ورزش و با حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان، ورزش ایران نیز دارای تشکیلات و ساختار رسیدگی به تخلفات اخلاقی شد. بر اساس آیین نامه رسیدگی به تخلفات اخلاقی که پس از تصویب هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، کمیته اخلاق ورزش  رسما آغاز به کار خواهد کرد کلیه رفتارها، اظهارات و تخلفات اخلاقی و  جامعه ورزش و مدیران ورزشی در این کمیسیون و ارکان انتظامی آن پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

 
امضای قرارداد سرمربی جدید شاهین

قرارداد سرمربی جدید تیم فوتبال شاهین بوشهر امضا شد. به گزارش روابط عمومی باشگاه شاهین شهرداری بوشهر، بعد از مذاکرات نهایی با مدیرعامل باشگاه، میشو کریستیچوویچ قرارداد رسمی خود با تیم شاهین شهرداری بوشهر را امضا کرد.

میشو کریستیچوویچ سابقه سرمربیگری در تیم های مس کرمان، مس رفسنجان و همچنین مربیگری در تیم های کشور کرواسی را در کارنامه خود دارد.

 
قرعه کشی جام جهانی کشتی فرنگی

قرعه کشی تیم های شرکت کننده در جام جهانی کشتی فرنگی برگزار شد. به گزارش فدراسیون کشتی، رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی سال 2019 روزهای 7 و 8 آذر در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد.

هشت تیم برتر مسابقات جهانی 2019 نورسلطان قزاقستان مجوز حضور در این رقابت ها را خواهند داشت.

با توجه به این که مجارستان تیم هفتم رقابت های جهانی از حضور در این مسابقات انصراف داد، تیم چین جایگزین این تیم در جام جهانی گردید و گروه بندی این مسابقات به این صورت انجام شد:

گروه اول: روسیه، ایران، قزاقستان و کوبا

گروه دوم: ازبکستان، گرجستان، ژاپن و چین

 
بحرین برای توهین به ایران جریمه شد

فدراسیون جهانی فوتبال، بحرین را به دلیل توهین کردن به سرود ایران و تاخیر در شروع مسابقه با جریمه مالی روبه رو کرد. در جدیدترین احکام انضباطی فیفا آمده است: بحرین به خاطر توهین به سرود جمهوری اسلامی ایران از سوی هوادارانش و نیز تاخیر در شروع مسابقه در مجموع 20 هزار فرانک سوییس جریمه شد. هواداران هنگ کنگی نیز به دلیل رفتار نامناسب خود در بازی با ایران 15 هزار فرانک سوییس جریمه شدند.

همچنین فیفا به دلیل مسائل انضباطی در بازی ایران و کامبوج و نیز دست ندادن بازیکنان بعد از پایان بازی و انجام ندادن بازی جوانمردانه به ایران اخطار داد.