آرشیو دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۲
اخبار کشور
۳

آیت الله جوادی آملی: با آتش و آشوب چیزی حل نمی شود

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه برخی صلاحیت اداره مملکت را ندارند، گفت: آتش زدن و این کار ها مشکلی را حل نمی کند و تنها نتیجه آن آشوب است.

آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به حوادث اخیر کشور واکنش نشان داد و گفت: در جریان اخیر مسئولان و ما وظایفی داریم و باید دشمن مشترک را پیش روی خود ببینیم.

این مرجع تقلید افزود: مسئولان شرعا و عقلا موظف هستند که ارزیابی دقیق داشته باشند که مصلحت مملکت چیست، اگر مسئولان کوتاهی و اشتباه کردند، شرعا ضامن هستند.

به گزارش رسا، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما وظیفه داریم که با بهترین روش جلوی اشتباه را بگیریم، اظهار داشت: آتش زدن و این کارها مشکلی را حل نمی کند و تنها نتیجه آن آشوب است.

وی ادامه داد: باید دشمنان را که صف بسته اند ببینیم، همه باید عالمانه و محققانه تلاش کرده و از عالمان اقتصاد سوال کنند که اگر کاری صلاح مملکت بود را اجرایی کنند و مردم هم رضایت می دهند.

مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، ابراز داشت: همه در این زمینه وظیفه داریم و باید به وظیفه خود عمل کنیم، باید محققانه و عالمانه حرکت کنیم تا کاری که به نفع مردم و نظام است اجرا شود.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: باید مدافع نظام باشیم و بدانیم که دشمنان در کمین هستند، اصل این است که کشور را چگونه اداره کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کمیل با وجود جایگاه بالایی که دارد وقتی غارتگری معاویه صورت گرفت کمیل این قدرت را نداشت که با امور نظامی جلوی غارتگران را بگیرد، امیرمومنان نامه ای گلایه آمیز برای کمیل نوشت و به این مضمون فرمود که تو فقط به درد دعای کمیل می خوری و نمی توانی جایی را اداره کنی.

وی افزود: برخی فقط به درد دعای کمیل می خورند و صلاحیتی برای اداره مملکت ندارند.