آرشیو دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۲
حوادث
۱۰

شیوه عمل دولت در تغییر نرخ بنزین درست نبود/ بخشی از درآمدهای بنزین باید صرف «توسعه حمل و نقل عمومی» شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: براساس قانون هدفمندی یارانه ها بخشی از درآمدهای بنزین باید صرف «توسعه حمل ونقل عمومی» شود.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح دیروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به بارش برف در روز شنبه و ایجاد مشکلاتی برای تردد شهروندان افزود: در این جلسه شهردار تهران گزارش مشکلات شهر را ارائه دادند و اعلام کردند که در این خصوص در حال انجام بررسی های لازم هستند تا اگر مقصری در این باره وجود داشت با او برخورد لازم انجام شود. اگرچه دلایل دیگری از جمله حواشی ناشی از گران شدن بنزین هم وجود داشت که با تلاش مجموعه همکاران شهرداری، نیروی انتظامی و پلیس راهور خوشبختانه وضعیت معابر تهران مناسب است.

وی اظهار کرد: گران شدن بنزین پیامدهایی نیز برای مدیریت شهری دارد که یکی از آنها افزایش تقاضای استفاده از حمل ونقل عمومی به خصوص مترو و اتوبوس در ساعت پیک تردد است که باید نسبت به توسعه حمل ونقل عمومی اقدام کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها باید بخشی از درآمدهای بنزین صرف توسعه حمل ونقل عمومی شود، ادامه داد: نامه ای با امضای ریاست شورا به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ارسال کردیم و خواستار تشکیل کارگروه ویژه ناوگان اتوبوس و مترو شدیم و به نظر می رسد بتوانیم در راستای این مهم گام برداریم.

شیوه عمل دولت در تغییر نرخ بنزین درست نبود

همچنین به گزارش فارس،احمد مسجدجامعی در تذکری در جلسه شورای شهر اظهار داشت: مسئولین رفتار درستی در زمینه اطلاع رسانی افزایش سوخت در کشور نداشتند و از آنجایی که مردم غریبه نیستند، می شد به شیوه های دیگر اطلاع رسانی کرد و درآمد حاصل از افزایش نرخ بنزین را برای افکارعمومی توجیه کرد.

وی افزود: شیوه عمل دولت می توانست بسیار درست باشد، ولی عدم احترام به مردم و تناقضات گفتاری و رفتاری سبب بروز مشکلات شد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: دولت اعلام کرده که منابع حاصل از رشد قیمت حامل های سوخت به جامعه برگشت داده می شود، به طور مثال؛ قرار است به ناوگان حمل ونقل عمومی اختصاص یابد.

وی گفت: باید گزارشی تهیه و اعلام شود که چقدر تاکنون دولت و شهرداری ها درآمد حاصل از رشد قیمت حامل های سوخت را به ناوگان حمل ونقل عمومی اختصاص داده اند و سهم آینده هم در این زمینه مشخص و گزارش آن در اختیار عموم قرار داده شود.