آرشیو دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۲
شهرستان ها
۷

پرداخت 35 میلیارد تومان خسارت به سیل زدگان سیمرغ

سیمرغ - خبرنگار کیهان: فرماندار سیمرغ از پرداخت 35 میلیارد و 100 میلیون تومان خسارت به سیل زدگان بخش کشاورزی و مسکونی در این شهرستان خبر داد.

مجتبی حبیب نژاد گفت: سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال به بخش های مسکونی - کشاورزی، تجاری، راه وپل های شهرستان سیمرغ - خسارات وارد کرد و باعث تخریب 141 واحد مسکونی شد. وی گفت: برای 138 واحد مسکونی تخریبی که درخواست پروانه ساختمانی کرده بودند پروانه صادر شد و 35 واحد تکمیل و به سیل زدگان تحویل داده شد.

حبیبی نژاد با بیان اینکه تاکنون بیش از 32 میلیارد تومان تسهیلات بالاعوض، معیشتی، و تعمیری به واحدهای خسارت دیده از سیل پرداخت شد افزود: در بخش کشاورزی بیش از 3 میلیارد و 100 میلیون تومان به خسارت دیدگان پرداخت شده است.

وی به لایروبی، بازگشائی و ساماندهی رودخانه قلار بعد از وقوع سیلاب اشاره کرد و ادامه داد از 22 کیلومتر مسیر رودخانه تلار در شهرستان سیمرغ لایروبی و بازگشائی 13 کیلومتر انجام شد و مابقی در حال انجام شدن است.

فرماندار سیمرغ گفت که از آب منطقه ای می خواهم تا هر چه سریعتر لایروبی رودخانه تلار را به اتمام برسانند تا در آینده هیچ گونه خطری منطقه را تهدید نکند.

حبیب نژاد با بیان اینکه سیلاب به پل برج خیل در این شهرستان خسارت وارد کرده است افزود: با نگاه ویژه استاندار ردیف ویژه اعتباری از محل حوادث برای این پل در نظر گرفته شده است تا نسبت به اصلاح یا ساخت پل جدید اقدام شود.