آرشیو دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۲
شهرستان ها
۷

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان: 250 هزار خوزستانی فاقد هرگونه بیمه های درمانی هستند

اهواز- خبرنگار کیهان: مدیر کل بیمه سلامت خوزستان از بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه در این استان خبر داد.

«علی خسروی» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: خانواده هایی که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند می توانند در مدت شش ماه به سایت بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنند تا بر اساس تمکن مالی شان از یارانه دولت برخوردار شوند.

وی افزود: بر اساس طرح ارزیابی وسع، سه دهک پایین جامعه خانواده هایی که کمتر از 40 درصد درآمد ماهیانه قانون کار را دارند، بیمه رایگان می شوند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: دهک چهارم یعنی خانواده هایی که درآمد آن ها 40 تا 50 درصد درآمد قانون کار باشد، سالانه حدود 300 هزار تومان یعنی 50 درصد بیمه را پرداخت می کنند. دهک پنجم به بالا نیز باید 100 درصد حق بیمه یعنی 600 هزار تومان بابت هر نفر را پرداخت کنند. البته این مبالغ قابل پرداخت به صورت اقساط است.

خسروی با بیان اینکه در خوزستان حدود 250 هزار نفر فاقد بیمه های درمانی هستند گفت: امیدواریم بتوانیم امسال این افراد را بر اساس دهک ها، بیمه رایگان کنیم.

وی تصریح کرد: افرادی که می خواهند از خدمات بهداشت و درمان بیمه سلامت استفاده کنند، باید قبل از اینکه بیمار شوند نسبت به اخذ دفترچه اقدام کنند در غیر این صورت برای کسانی که سر تخت بیمارستان جهت اخذ دفترچه اقدام می کنند، راهی وجود ندارد.