آرشیو دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸، شماره ۵۵۲۷
حوادث
۱۹

سرقت اینترنتی به بهانه فروش فیلترشکن

مرد تبهکار با کارت بانکی کارتن خواب ها و به شیوه فیشینگ حساب بانکی خریداران فیلترشکن را خالی می کرد.

به گزارش خبرنگار جام جم، تحقیقات در این پرونده با شکایت مردی در پلیس فتای تهران آغاز شد. این مرد در شکایت خود گفت: در یک کانال تلگرامی با آگهی فروش فیلتر شکن رو به رو شدم. برای خرید به صفحه بانکی هدایت شدم و اطلاعات بانکی ام را وارد کردم، اما سایت اعلام کرد به دلیل مشکلاتی امکان تراکنش وجود ندارد. چند دقیقه بعد پیامکی از بانک دریافت کردم که نشان می داد موجودی حسابم خالی شده است.

پس از این شکایت ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند متهم به بهانه فروش نرم افزار فیلترشکن افراد را فریب داده و به درگاه جعلی بانک هدایت کرده و با روش فیشینگ حسابشان را خالی می کند.

ماموران در بررسی ها دریافتند متهم با زیرکی از کارت بانکی افراد معتاد و کارتن خواب سوء استفاده کرده تا ردی از خود باقی نگذارد.

پس از ردیابی اقدامات مجرمانه این تبهکار، هویت او شناسایی شد و ماموران مرد 27 ساله را در خیابان سی متری جی دستگیر کردند.

متهم در ابتدا منکر جرمی بود، اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت با سوء استفاده از کارت و هویت افراد کارتن خواب اقدام به سرقت موجودی کارت افراد متقاضی کردم و با همان کارت فعالیت های مالی را انجام می دادم و فکر می کردم با این شگرد دست پلیس به من نمی رسید، ولی نمی دانم پلیس چگونه مرا شناسایی کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در این باره گفت: متهم در ادامه اعترافاتش اقرار کرد برای دستیابی به منفعت زیاد اقدام به ساخت درگاه جعلی بانک کردم، ولی با این کار نه تنها نتوانستم مالی ذخیره کنم، بلکه خودم را گرفتار کردم و در حال حاضر از کارم خیلی پشیمانم.

تحقیقات از متهم برای شناسایی دیگر اقدامات مجرمانه اش ادامه دارد.