آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۳
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

دولت باید با پرهیز از کلی گویی و به صورت شفاف دل نگرانی های مردم را از پیامدهای اجرای طرح افزایش قیمت بنزین برطرف کند و با نظارت جامع و دقیق جلوی گرانی های بی دلیل را بگیرد.

0291—-0918

کسانی که در طول عمرشان هیچ وسیله نقلیه شخصی ندیده و نخواهند دید آیا سزاوار دریافت یارانه ای که به قیمت بنزین داده می شود نیستند؟ چرا یارانه این طیف ضعیف جامعه را باید متمولان بخورند؟ از رسانه ملی درخواست می شود که با این طیف نیز مصاحبه کند و انتظارات آنها را به گوش مسئولان برساند.

6807—-0913

دولت آقای روحانی می توانست در طول 6 سال گذشته با یک شیب ملایم قیمت بنزین را هر سال افزایش دهد که مشکلی هم به وجود نمی آمد ولی این کار را نکرد و الان به یکباره هر لیتر بنزین آزاد را 3 هزار تومان کرده طبیعی است که مردم اذیت می شوند. بنویسید تدبیر دولت کجا رفته چرا با بی تدبیری برای کشور مشکل درست می کنند؟

1714—-0916

حذف سهمیه بندی و کارت سوخت توسط دولت آقای روحانی کار بسیار غلطی بود که انجام گرفت. تا زمانی که کشور ما به تثبیت وضعیت اقتصادی نرسیده نباید به سهمیه بندی بنزین دست زده می شد. خلاصه این لجاجت مسئولین و ناکارآمدی آنان موجب وارد شدن خسارت های سنگین به کشور شده و می شود.

8712—-0912

واقعا این سوال جدی است که آیا دولت اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین با شیب ملایم را در این 6 سال به عمد متوقف کرده بود که در سال 98 با اجرای یک باره آن به التهاب در کشور دامن زده شود؟

3537—-0916

بنده چون ماشین ندارم سخت طرفدار افزایش قیمت بنزین هستم. یا باید به کسانی که ماشین ندارند یارانه بنزین را به صورت نقد بپردازند یا قیمت بنزین آزاد شود.

6038—-0930

سخن از چرایی افزایش قیمت بنزین نیست صحبت از این است که اگر درست اطلاع رسانی شده بود و مردم توجیه می شدند ضدانقلاب نمی توانست موج سواری کند و این قدر خسارت به بار بیاورد. کسانی که با صورت های پوشیده به اماکن عمومی حمله می کنند مردم نیستند. باید با اینها محکم برخورد کرد.

6333—-0911 و 5030—-0914

اگر دولت در شیوه اجرای اصلاح قیمت بنزین تدبیر داشت هیچ اغتشاشی به وجود نمی آمد مشکل این است که دولتمردان این دولت واقعا مدیر نیستند و هراز چندگاه برای کشور هزینه درست می کنند.

1648—-0915

اگر دولت طبق قانون هدفمندی یارانه ها، سالانه و به تدریج قیمت بنزین را اصلاح و با ادامه سیستم کارت سوخت، مانع قاچاق و مصرف بی رویه بنزین می شد اکنون نیاز به این جهش ناگهانی قیمت بنزین و نارضایتی مردم نبودیم.

0594—0912

از دستگاه قضایی درخواست می شود با مسببان اصلی حذف کارت سوخت که هزینه های چند ده میلیاردی به کشور وارد کردند و پس از 6 سال دوباره با کلی هزینه به احیای کارت سوخت اقدام کردند برخورد نماید.

خانم رحیمی

سالی یک میلیون خودروی سواری به جمع خودروهای کشور افزوده می شود ای کاش یک صدم این تولیدات نیز به اتوبوس تخصیص داده می شد و به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شد که مردم به استفاده از وسایل عمومی تشویق شوند. قبل از انقلاب 7 هزار مگاوات برق داشتیم که الان به 80 هزار رسیده است آیا در حمل و نقل جاده ای و ریلی هم به این رشد رسیده ایم؟ اگر ساختار ها اصلاح شوند مردم هم خود را با دولت هماهنگ خواهند کرد و الا این وضع جامعه خواهد بود که چند نفر استارت آشوب را بزنند و کشور را ملتهب کنند و این همه خسارت به نظام و مردم وارد کنند.

میرزایی

چرا شهرداری تهران هنگام بارش برف اقدام به نمک و شن پاشی به معابر اصلی شهر نکرد که مردم چند ساعت گرفتار در برف نتوانند به موقع سر کار خود حاضر شوند؟ این چه مدیریتی است؟ آیا شورای شهر تهران شهردار را نباید استیضاح کند؟

0220—0935 و 2846—0935

آقای لاریجانی رئیس مجلس باید نمایندگان را از تصمیم خود مبنی بر قصد موافقت با افزایش قیمت بنزین در جلسه سران قوا مطلع می ساخت.

4773—0912

توطئه گرانی که با به وجود آوردن فتنه بنزین دنبال عقب نشینی نظام از آرمان های خود هستند بدانند با بیداری ملت آشوب آنان جمع خواهد شد.

2012—0917

با افزایش قیمت سوخت و سهمیه روزی 8 لیتر برای تاکسی ها پاسخگوی نیاز و هزینه های رانندگان نیست. مدل تاکسی من 75 است که 30 میلیون قیمت آن است و باید 45 میلیون هم نقد بدهم تا یک خودروی جدید بگیرم. یک راننده تاکسی چگونه قادر است این مبلغ را تهیه کند؟ حال که قرار است کرایه ها تغییر نکند شایسته است یارانه هایی برای تعویض روغن، دیسک و صفحه که 200 هزار تومان بود و به 800 هزار تومان رسیده در نظر بگیرند. وقتی درآمدها صفر است و هزینه ها چند برابر می شود آیا نباید به کرایه ها افزود؟

کمالی- راننده تاکسی

هم زمان با افزایش قیمت بنزین شاهد افزایش بی ربط بسیاری از اجناس در آبادان بودیم. چرا هیچ نظارتی بر این بلبشو نمی شود؟ مسئولان باید پاسخگو باشند.

حیدری- آبادان

درست در زمانی که مهمانان ویژه از جهان اسلام به مناسبت هفته وحدت و تولد پیامبر اکرم به کشور دعوت شده اند دولت اقدام به افزایش قیمت بنزین کرد. خود شما قضاوت کنید این کار چه معنایی دارد؟

غفاری و 4190—0917

با اولین برف پاییزی و قفل شدن خیابان های تهران مردم قدر آقای دکتر قالیباف را در مدیریت شهری بیشتر می دانند. شهرداری تهران اگر اراده خدمت به مردم را دارد باید از تجربیات او بهره ببرد.

2907—0912

برخی از دولتی ها اظهار می دارند که دولت خود در مبارزه با فساد مقدم است. شکی در آن نیست ولی وقتی امثال رسول دانیال زاده ها، بذل و بخشش میلیاردی برای همسران برخی دولتی ها داشته اند آیا چنین مسئولانی درک درستی از فساد دارند چه رسد به این که بگویند ما در خط مقدم این مبارزه هستیم و دیگران به کمک ما آمده اند؟

2977—0933

تکلیف کسانی که کارت سوخت به هر علتی ندارند چه می شود؟ یعنی 10 لیتر برای موتور برابر یک باک ماشین باید پول پرداخت شود؟ آیا این اجحاف نیست؟

7564—0938

فروشگاه رفاه پوشک بچه را با تخفیف ویژه به قیمت 285 هزار تومان می فروشد. چند مغازه پایین تر همان پوشک را به قیمت 245 هزار تومان خریدم! چه کسی مسئول رسیدگی به این گرانفروشی هاست؟

2096—0911

دولت اعلام کرده ماهیانه دو میلیون و 500 هزار عدد کارت ملی هوشمند برای ایرانیان صادر می کند پس چگونه است کارت ملی بنده که سال گذشته اقدام به ثبت نام و طی مراحل کرده ام هنوز به دستم نرسیده است؟

داوودآبادی

دبستان دخترانه شاهد معمار شهرستان کاشمر بعد از تخریب و بازسازی در سال های اخیر در اختیار دانش آموزان ویژه و متمولین قرار گرفته است. پس کارگران و کشاورزان ساکن این محل فرزندانشان را در کجا باید ثبت نام کنند؟

7109—0915

سازمان سنجش و کانون وکلای دادگستری برای آزمون وکالت می توانند به گونه ای برنامه ریزی بکنند که غیرتهرانی ها مجبور نباشند برای آزمون به تهران بیایند بلکه در همان استان محل سکونت از آنان آزمون گرفته شود.

8495—0911

هر هفته شاهد خرابی پله برقی چهارراه میثم در منطقه 14 هستیم، واقعا متاسفم برای مسئولان مربوطه که قادر به کاستن از مشکلات روزمره مردم نیستند و فقط شعار می دهند.

طاهری

چطور برای کسانی که به قول نوبخت ذخیره  نظام اند پاداش ششصد میلیون تومانی هست ولی برای بازنشسته زیر 2-3 میلیون پول نیست؟

2805—0916