آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸، شماره ۷۲۰۷
جهان
۱۳

نبرد در دانشگاه هنگ کنگ

گروه جهان: دانشگاه پلی‎تکنیک هنگ کنگ دیروز صحنه شدیدترین خشونت‎ها در 248 روز اعتراض های این دولت‎شهر بود.

به گزارش سایت شبکه خبری «فرانس 24»، درگیری‎ها در این دانشگاه پس از آن شروع شد که یکی از نیروهای پلیس توسط معترضان زخمی شد. معترضان هنگ‎کنگی اکنون چند روزی است که خود را مجهز به تیرو کمان کرده‎اند و با پرتاب تیر به سمت نیروهای امنیتی با آنها مقابله می‎کنند. پیشتر چین در این مورد به معترضان هشدار داده و از آنها خواسته بود، از خشونت در اعتراض بپرهیزند.

اکنون بسیاری از معترضان هنگ‎کنگی مدعی هستند، ممکن است چین بخواهد به طور مستقیم و بدون واسطه وارد عمل شده و با آنها مقابله کند. بنا بر این گزارش دیروز نیز از داخل دانشگاه پلی‎تکنیک هنگ کنگ صدای تیراندازی به گوش می‎رسید و کسانی که وارد دانشگاه شدند، خبر دادند دانشجویان اقدام به ساخت سنگر در دانشگاه کرده‎اند.

هرچند اعتراض‎ها در این دانشگاه بالا گرفته‎است اما دانشجویان معترض معتقدند مردم این دولت‎شهر آن طور که باید از آنها حمایت نمی‎کنند. در همین ارتباط دیروز «اون لی»، یکی از دانشجویان معترض به «فرانس پرس»، گفت: «وحشت از تنهایی در جان بسیاری از دانشجویان معترض لانه کرده، خیلی از دوستان من احساس می‎کنند، کسی به کمک آنها نمی‎آید. ما واقعا از جامعه می‎خواهیم به ما کمک کند.»