آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۳
ورزشی
۹

سهراب مرادی چگونه به المپیک 2020 می رسد؟

سهراب مرادی در مسابقات گزینشی ترکیه روی تخته نرفت تا حضورش در المپیک 2020 پیچیده تر شود.

روز یکشنبه مسابقات بین المللی وزنه برداری به میزبانی ترکیه که جزو رقابت های گزینشی المپیک به شمار می رفت، با حضور برخی از وزنه برداران ایرانی به پایان رسید.سهراب مرادی هم که جزو تیم اعزامی به این رقابت ها بود، در دسته 109 کیلوگرم وزن کشی کرد، اما روی تخته نرفت. این وزنه بردار ایرانی که در دسته 96 کیلوگرم شانس کسب سهمیه المپیک را دارد و همچنان دوران نقاهت بعد از عمل جراحی خود را سپری می کند، در 2 وزن بالاتر وزن کشی کرد و تصمیم به انصراف گرفت.

ماجرا از این قرار است هر وزنه برداری که می خواهد مجوز حضور در المپیک 2020 را کسب کند، باید در 6 مسابقه انتخابی شرکت کند که در این میان می تواند در 2 مسابقه بعد از ثبت نام، وزن کشی و آزمایش دوپینگ، وزنه هم نزند.از سوی دیگر یک وزنه بردار از 4 مسابقه دیگری که وزنه می زند، حتما باید حداقل در 2 مسابقه در وزن اصلی خودش به رقابت بپردازد.

سهراب مرادی که بعد از عمل جراحی دچار افزایش وزن شده، فقط در مسابقات جهانی 2018 در دسته 96 کیلوگرم روی تخته رفته و حالا این فرصت را دارد که هم در مسابقات جام فجر و هم در مسابقات قهرمانی آسیا 2020 در این دسته روی تخته برود و به امتیازات المپیکی خود بیافزاید تا مجوز حضور در توکیو 2020 را به دست آورد.