آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸، شماره ۴۷۵۵
فرهنگ و هنر
۲۱

کوتاه از فرهنگ و هنر

در نخستین جشن «سپاس دوست» که همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، از عبدالرحمن صفارپور، خالق درس «تصمیم کبری» تجلیل خواهد شد. این مراسم از ساعت 12 ظهر امروز در سالن فردوسی واقع در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود. صفارپور، مولف کتاب های آموزشی و کمک آموزشی است. او دی ماه 1321 در دزفول به دنیا آمده و از سن شش سالگی به مدرسه رفته و در رشته ریاضی دیپلم گرفته است.  

 براساس آمار ثبت شده در سامانه پاییزه کتاب، 91 هزار و 872 جلد کتاب به فروش رفته است که ارزش ریالی این میزان فروش نزدیک به 30 میلیارد ریال است. پاییزه کتاب با مشارکت 605کتاب فروشی شامل 131 کتاب فروشی در شهرستان ها و 473کتاب فروشی در مراکز استان ها تا پایان بیست وهفتمین دوره هفته کتاب یعنی 30آبان نیز ادامه دارد. در طرح پاییزه کتاب برای تمامی کتابفروشی های عضو طرح، 20 درصد تخفیف فروش تا سقف 120هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 نمایش کمدی «لباس جدید پادشاه» به نویسندگی فرزاد فخری زاده و کارگردانی لادن نازی از روز گذشته اجراهای خود را در تماشاخانه سنگلج روی صحنه برده است. در خلاصه این نمایش که هرشب ساعت 19:30 به روی صحنه می رود آمده است: «در ایران قانون منع استعمال البسه خارجی توسط مجلس [شورای] ملی تصویب شده است و هم زمان با تصویب این قانون احمد [شاه] قاجار به انگلستان سفر کرده است.»

 تازه ترین نشست ماهانه خانه موسیقی ایران ساعت 15 فردا چهارشنبه 29 آبان  با در تالار اجتماعات این مجموعه صنفی برگزار خواهد شد. در این نشست موضوع اجرای موسیقی در سبک های مختلف مورد بررسی خواهد گرفت، این در حالی است که برگزاری چند برنامه موسیقایی به عنوان بخش های مختلف این نشست اعلام شده است. نشست های ماهانه خانه موسیقی به طور مستمر از سال 1389 در یکشنبه های آخر هر ماه برگزار می شد. این نشست ها با اجراهای موسیقی در سبک های مختلف، اجرای پیشکسوتان موسیقی، معرفی استعدادهای جوان، معرفی تازه های کتاب و آلبوم و موسیقی مناسبتی همراه است.