آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸، شماره ۹۶۳۶
صفحه آخر
۱۲
کتابخانه

پدر، عشق و پسر

کتاب «پدر،عشق وپسر» اثری از سید مهدی شجاعی است که در آن داستان زندگی حضرت علی اکبر (ع) را از زبان اسب آن حضرت «عقاب» نقل می کند.مخاطب راوی در این داستان مادر گرامی حضرت علی اکبر(ع)  است.

همانطور که در دیگر آثار سید مهدی شجاعی دیده و خوانده ایم سبک نوشته های وی مذهبی است البته با تلفیق تخیل که به زیبا تر شدن نوشته های این نویسنده کمک می کند. شجاعی فصول کتاب را به نام «مجلس» نامگذاری کرده و کتاب شامل 10 فصل است. در هر مجلس عقاب صحنه ای از زندگی حضرت علی اکبر(ع) را روایت می کند و مجلس آخر به شهادت آن حضرت اختصاص دارد.

همچنین در قسمتی از کتاب می خوانیم :««انگار چنین مقدر شده است که من هر روز مقابل تو بنشینم و بخشی از آن حکایت جانسوز را برای خودم تداعی و برای تو روایت کنم . تدبیر من از ابتدا این بود، اما اگر تقدیر خداوند همراهی نمی کرد به یقین چنین چیزی ممکن نمی شد.جراحت ، جای جای بدنم را شکافته بود و خون از تمامی جوارحم فرو می چکید. من دوام آوردنی نبودم . من زنده ماندنی نبودم . و اگر نبود تقدیر چشمگیر خداوند، من بازگشتنی و به اینجا رسیدنی نبودم. در تمام طول راه که با خودم و آن عزیز یگانه واگویه می کردم ، می گفتم انگار من مانده ام که روایت کنم تو را! و همچنان بر این گمانم که این است رمز ماندن من در پی آن طوفان آشوب و فتنه و بلا.  بنشین لیلا ! این طور با چشم های غم گرفته و اشکبار ، به من خیره نشو. من آتش این دل سوخته را؛ این نگاه غمزده را بیش از این تحمل نمی توانم کرد. هر چند تو هر روز بر زخم های من مرهمی تازه گذاشتی و من هر روز بر جگر دندان گزیده تو جراحت تازه ای نشاندم ، اما کیست که بتواند این همه غم را در نگاه یک زن ببیند و تاب بیاورد؟!  عجیب بود رابطه میان این پدر و پسر. من گمان نمی کنم در تمام عالم، میان یک پدر و پسر، این همه تعلق، این همه عشق، این همه انس و این همه ارادت حاکم باشد. من همیشه مبهوت این رابطه ام. گاهی احساس می کردم که رابطه حسین با علی اکبر فقط رابطه یک پدر و پسر نیست؛ رابطه یک باغبان با زیباترین گل آفرینش است، رابطه عاشق و معشوق است، رابطه دو انیس و همدل جدایی ناپذیر است. احساس می کردم رابطه علی اکبر با حسین، فقط رابطه یک پسر با پدر نیست؛ رابطه ماموم و امام است، رابطه مردید و مراد است، رابطه عاشق و معشوق است، رابطه محب و محبوب است و اگر کفر نبود می گفتم رابطه عابد و معبود است.»

 این کتاب 88 صفحه است و نشر نیستان آن را با قیمت 195/000 ریال منتشر کرده است.