آرشیو چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۴
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

دشمنان نظام سعی کردند با توجه به موقعیت الهام بخش کنونی جمهوری اسلامی در محور مقاومت منطقه، آشوب ها را به داخل کشور بکشانند تا جمهوری اسلامی را وادار به تسلیم نمایند ولی به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی، اراده حضرت حق بر این قرار گرفته است که چراغ نور الهی در این کشور پرتوافکن بماند و زمینه ظهور حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه) را مهیا نماید. ان شاءالله این محقق شدنی است هرچند دشمنان خوش ندارند.

طاهری

وزیر خارجه شیطان بزرگ از اخلالگران و اراذل و اوباش حمایت کرد. البته حمایت هم نمی کرد محل نشستن مگس ها مشخص است که کجاست.

8902—0914

آشوبگران ضرر زیادی به کشور وارد کرده اند. طبیعی است که تحریم کنندگان ملت ایران هم از اقدامات وحشیانه آنان به طور علنی حمایت کنند. یعنی از بین بردن اموالی که متعلق به همه مردم است تلاش دیگری برای فشار اقتصادی به این مردم البته این بار توسط عوامل داخلی شان و با عنوان حمایت از مردم است! مردم این را به خوبی درک کردند و آشوبگران را تنها گذاشتند.

3767—0919

در روزهای اخیر به بهانه افزایش قیمت بنزین در برخی شهرها ارا ذل و اوباش وحشی با خط گرفتن از دشمنان نظام درصدد آسیب رساندن به اموال عمومی و مردم برآمدند. در این میان وزرای خارجه خبیث دول آلمان و فرانسه با کمال وقاحت در یک موضع گیری مداخله جویانه در حمایت از تخریبگران اموال مردم از نظام خواستند که با آنها به گفت وگو بنشینند! اخیرا سالگرد جنبش جلیقه زردها با چندین کشته و صدها زخمی در فرانسه برگزار گردید. چرا وزارت امور خارجه کشورمان، دولت فرانسه را به خاطر وحشی گری های هفتگی پلیس آن کشور علیه مردم عادی مورد بازخواست قرار نمی دهد؟

عشقی

این را همه می گویند که بستن خیابان ها، سنگرسازی، آتش زدن بانک ها و... کار مردم عادی نیست. این آشوبگران افرادی آموزش دیده اند، مردم باید در شناسایی این افراد به مامورین نیروی انتظامی کمک کنند.

9293—021

البته بی کفایتی دستگاه اجرایی قابل کتمان نیست ولی سوءاستفاده کنندگان از این بی تدبیری ها که با سلاح های گرم و سرد به جان مردم و اموالشان افتادند، تفاله های داعش هستند.

4611—031

از کسبه بازار هستم، روز یکشنبه عده ای به اجبار مغازه ها را مجبور به بستن کردند. برخورد به هنگام دستگاه های امنیتی با این افراد مشکوک و سازماندهی شده انتظار مردم از این دستگاه هاست.

2846—021

مردمی که مخالف 3 هزار تومان شدن قیمت بنزین غیرسهمیه ای هستند در عین حال موافق وارد آمدن خسارت به بیت المال نیز نیستند. اشرار باید دستگیر شده و تا ریال آخر خسارت هایی که زده اند پس بدهند و بعد هم به اشد مجازات برسند، حساب اعتراض از شرارت جداست.

2805—0916

در شهر بهبهان عده کمی از ارا ذل و اوباش متشکل شده صحنه های دلخراشی را در شهر به وجود آوردند. آنان بانک ها، مغازه های مردم و اموال عمومی را تخریب کردند در حالی  که ما شاهد بودیم که تعداد این تفاله های داعش بیشتر از 60 نفر نبود.

4848—061

امیدواریم آقای رئیس جمهور قدردان حمایت های بی دریغ رهبری از دولت ایشان باشند و برای حل مشکلات مردم پای کار بیایند و بی عملی را کنار بگذارند.

3107—0902

دولت می بایست به عنوان قدرت اجرایی کشور در خصوص اقناع افکار عمومی و پرداخت کمک هزینه به اقشار جامعه بهتر عمل می کرد. در حالی که خیلی از مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس در جایگاه اپوزیسیون نظام عمل می کنند! ولی رهبر عزیزمان در این قضیه به جای موضع انتقادی، از دولت و تصمیم سران حمایت کردند. کشور علی رغم همه مشکلات، مانند سالیان قبل با قدرت و با همراهی مردم از این شرایط عبور می کند.

6406—-0912

هیچ شکی نیست که می بایست قیمت بنزین اصلاح شود تا الگوی مصرف مردم نیز مدیریت شود با وجود افزایش قیمت بنزین در یکی از شهرها حدود یک ربعی که منتظر ماشین ماندم،  اکثر خودروها را تک سرنشین می دیدم! ولی حق این بود که دولت مدعی تدبیر این حق را درست ادا می کرد و مردم را به علت افزایش قیمت توجیه می کرد.

9149—0910

وزیر نفت 2 روز قبل از افزایش قیمت بنزین اعلام کرد قرار نیست بنزین گران شود و سخنگوی دولت هم دو روز قبل از افزایش قیمت اعلام کرد هفته آینده جزئیات افزایش قیمت اعلام می شود ولی رئیس جمهور به یک باره افزایش قیمت ها را اعلام می کند و حالا هم می گوید اعتراض حق مردم است! چرا قبل از اجرا جامعه را برای این افزایش ها آماده نکردند؟

عباسی- جانباز

یادداشت روز کیهان دوشنبه 98/8/27 در مورد ضرورت اصلاح مصرف و قیمت بنزین کاملا منطقی و منصفانه بود. ولی این دولت دولتی نیست که بتواند به مشکلات سر و سامان بدهد و   در موارد قبلی نشان داده به جای حل مشکل بحران درست می کند! این کار از یک دولت انقلابی که دلسوز به حال مردم و کشور است برمی آید که امیدواریم با رای مردم در انتخابات روی کار بیاید.

0049—- 0911

با شما کیهانی ها موافق هستم که اصلاح قیمت سوخت و سهمیه بندی آن کار خوبی است  و باید انجام بشود اما آیا نباید با عاملان حذف کارت سوخت در این دولت برخورد قانونی کرد؟ چرا باید یک نفر به عنوان وزیر بتواند با اعمال سلیقه خود میلیاردها دلار به کشور و مردم خسارت وارد کند و بعد هم از موضع بالا با ملت حرف بزند؟

1874—-0919

سه بی تدبیری دولت تدبیر و امید: 1- حذف کارت سوخت 2- عدم پایبندی به مصوبه برنامه و بودجه در مورد افزایش مختصر درصد سالانه نرخ سوخت (اگر هر ساله درصدی افزوده می شد  امروز شاهد فتنه انگیزی جریان نفاق نبودیم) 3- کنار گذاشتن مسکن مهر.

7810—-0937

 پاسخ روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی

در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه در تاریخ 98/7/28 با عنوان «آزادراه تهران- پردیس»، ضمن سپاس از انعکاس دیدگاه ها و نقطه نظرات هموطنان و ظرفیت ایجاد شده برای پاسخگویی به مردم، به آگاهی می رساند تعدیل نرخ عوارض در آزادراه های مشارکتی کشور به صورت سالیانه و در چارچوب «قانون مشارکت احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور» (مصوب سال 1366) و آیین نامه اجرایی آن و همچنین قراردادهای مشارکت آزادراه های مشارکتی منعقده فیمابین وزارت متبوع و سرمایه گذار بخش خصوصی (طرف مشارکت)، پس از انجام بررسی های لازم تخصصی و کارشناسی و تایید کمیته نرخ گذاری مربوطه در وزارت متبوع و با تصویب وزیر محترم راه و شهرسازی، در راستای اجرای ماده 34 آیین نامه اجرایی قانون یاد شده و به منظور ارائه سطح سرویس مطلوب به استفاده کنندگان آزادراه ها و همچنین بازگشت به موقع اصل و فرع سرمایه گذاری های انجام شده توسط سرمایه گذاران بخش صورت می پذیرد.

لازم به ذکر است آخرین تعدیل نرخ عوارض آزادراه تهران- پردیس در سال جاری بعد از 15 ماه عدم افزایش، با در نظر گرفتن شاخص های مرتبط با رفاه اجتماعی و کاهش فشار تورمی بر کاربران جاده ای صورت پذیرفته است که مطابق با نرخ های مصوب اخیر، میانگین افزایش مبلغ عوارض برای محور فوق الذکر 12/8 درصد بوده که به مراتب کمتر از میانگین افزایش مبلغ عوارض سایر آزادراه های مشارکتی کشور (21/13 درصد) می باشد.

مطابق با تبصره 4 آیین نامه اجرایی قانون فوق الذکر، تردد از آزادراه های مشارکتی کشور با پرداخت عوارض مربوطه، می تواند به عنوان گزینه برتر انتخاب کاربران آزادراه ها به جهت وجود محور موازی بزرگراهی عمومی و رایگان برای انتخاب مسیر تردد باشد.

مطابق با آیین نامه ایمنی راه، تجهیز آزادراه ها به روشنایی الزامی نبوده و در مکان های مه گیر و نقاط پرتصادف در تقاطع ها، طرح روشنایی براساس شرایط محل در نظر گرفته می شود. با این وجود با توجه به شرایط خاص اقلیمی و توپوگرافی منطقه، در بخش هایی از آزادراه مذکور پروژه ایجاد روشنایی انجام شده و در مابقی محور نیز در حال انجام می باشد. همچنین وضعیت رویه آسفالتی محور نیز از شرایط نسبتا مطلوبی برخوردار می باشد.