آرشیو چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۴
اقتصادی
۴

یک مسئول: تولید محصولات ارگانیک در کشورافزایش یافته است

رئیس انجمن ارگانیک کشور گفت: با وجود شرایط تحریم بیش از 40 میلیون دلار محصولات ارگانیک ایران به بازار های هدف صادر می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضا نورانی در افتتاحیه دوازدهمین جشنواره ارگانیک ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال به سفارش سازمان توسعه تجارت نمایشگاه ارگانیک را از بوستان گفت وگو به نمایشگاه بین المللی انتقال دادیم و حمایت های خوبی در این زمینه از ما صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه امسال تولید محصولات ارگانیک نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، افزود: هم اکنون سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در کشور 83 هزار هکتار است که با وجود شرایط سخت تحریم بیش از 40 میلیون دلار محصولات ارگانیک به بازار های هدف صادر می شود.

او ادامه داد: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری به تولید محصولات سالم در برنامه ششم به موضوع محصولات ارگانیک توجه جدی صورت گرفته است.

نورانی با اشاره به اینکه امسال تولید محصولات کشاورزی در کشور افزایش یافته است، بیان کرد: محصولات کشاورزی ما جای خود را در بازار های هدف پیدا کرده اند و با استقبال زیادی رو به رو شدند.

به گفته وی بر اساس اخرین آمار در سال 2013 ایران از بین 283 کشور رتبه 59 را در تولید محصولات ارگانیک همچون زعفران، گیاهان دارویی، خرمای سیستان و بلوچستان و انجیر استهبانات بدست آورده است.

رئیس انجمن ارگانیک کشور در پایان تصریح کرد: اعضای سازمان جهانی کشاورزی ارگانیک به ایران آمده و در اتاق بازرگانی و صنایع کشاورزی صاحب دفتر شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

این گزارش می افزاید دوازدهمین جشنواره ارگانیک از 28 آبان تا اول آذر در نمایشگاه بین المللی تهران برپاست.