آرشیو چهار‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۴
شهرستان ها
۷

برپایی 2 هزار نمایشگاه کتاب در مدارس البرز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: 2 هزار نمایشگاه کتاب با شعار«حال خوش خواندن» در مدارس این استان برپا شد.

فرشته فهمیده اظهارداشت: این نمایشگاه ها به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با رویکرد افزایش سطح مطالعه در مدارس، اختصاص کتاب در سبد مصرفی خانواده و ایجاد انگیزه و رقابت در مطالعه بین جامعه هدف به مدت یک هفته دایرشد.

وی با اشاره به اینکه کتاب های عرضه شده در این نمایشگاه ها بر اساس گروه سنی دانش آموزان ارائه شده خاطرنشان کرد: بازدید از کتابخانه های عمومی، اختصاص موضوع انشاء دانش آموزان به اهمیت کتاب و کتاب خوانی، برپایی جشن کتاب، دعوت از شخصیت های علمی و فرهنگی برای حضور در مدارس و گفت وگو با دانش آموزان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی از برنامه های هفته کتاب در مدارس البرز بود.

فهمیده برگزاری مسابقه دانایی و توانایی با موضوع کتاب را از دیگر برنامه های این هفته در مدارس البرز عنوان کرد و یادآورشد: در این هفته طرح وجین کتابخانه های مدارس، برنامه ریزی برای بازدید دانش آموزان ازکتابخانه ها، اجرای نقاشی همگانی در سطح مدارس با موضوع مطالعه و کتابخوانی نیز انجام  شد.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن اهدای کتاب به کتابخانه های کلاسی و آموزشگاهی، عضویت رایگان گروهی دانش آموزان درکتابخانه های استان و تقدیر از کتابخوانان برتر و کتاب یاران فعال مدارس، معرفی هر روزه یک کتاب در مراسم آغازین مدارس در ایام هفته کتاب و نشست دانش آموزان با شاعران و نویسندگان  را از دیگر برنامه های هفته کتاب در البرز عنوان کرد.