آرشیو پنج‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۵
صفحه آخر (جهان)
۱۲

تنها 3 موشک از سپردفاعی سوریه عبور کرد

رهگیری و انهدام 9 موشک اسرائیلی در آسمان دمشق

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد، سامانه دفاع هوایی این کشور9 موشک شلیک شده توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی را منهدم کرد و تنها سه موشک توانستند از سد سپر دفاعی عبور کنند.

خبرگزاری «سانا» خبر داد، حمله موشکی جنگنده های رژیم صهیونیستی به دمشق ناکام گذاشته شد و از مجموع 12 موشک شلیک شده، 9 موشک در آسمان حومه دمشق رهگیری و منهدم شدند. این حمله بامداد دیروز صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، این موشک ها توسط جنگنده های اسرائیلی و از بلندی های «جولان» و «مرج عیون» شلیک شدند.

در پی این اتفاق، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که حملات گسترده ای را علیه اهداف سوریه، از جمله موشک های زمین به هوا، مقرهای فرماندهی، انبارهای تجهیزات و پایگاه های نظامی انجام داده است. با توجه به این ادعا، به نظر می رسد که صهیونیست ها قصد ضربه زدن به ارتش سوریه را داشته اند، ولی شکست خورده اند.

بر اساس گزارش سانا، ترکش یکی از موشک های اسرائیلی به یک منزل مسکونی در شهرک «سعسع» در جنوب غرب دمشق اصابت کرد و سبب تخریب خانه و شهادت دو فرد و زخمی شدن شماری دیگر شده است. مصدومان برای درمان، به بیمارستان های «قنیطره» منتقل شده اند.

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه با صدور بیانیه ای، ضمن محکوم کردن حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه، این اقدام را «حرکتی اشتباه» توصیف کرد که روند صلح در این کشور را به خطر می اندازد.

بوگدانوف با بیان اینکه حملات موشکی اسرائیل به خاک سوریه، در «تضاد آشکار با قوانین بین المللی» است، افزود: «بعد از حمله اسرائیل به سوریه، روسیه با تمام شرکای خود در تماس است و تلاش می کند جزئیات آن را به دست بیاورد.»