آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸، شماره ۴۷۵۷
مسکن و عمران
۷
نبض بازار

انعطاف پذیری فروشنده ها در قیمت پیشنهادی

دنیای اقتصاد : مشاوران املاک در مناطق 22 گانه پایتخت عنوان می کنند: کمترین کاهش قیمت پیشنهادی در گروه آپارتمان های نوساز مشاهده می شود.

به گزارش «دنیای اقتصاد» در حالی که بازار مسکن با توجه به رکود معاملاتی رخ داده، طی چند هفته اخیر با عقب نشینی بخشی از فروشندگان در قیمت های پیشنهادی خود مواجه شده است، اما مشاوران املاک خبر می دهند در میان گروه های سنی مختلف آپارتمان های مسکونی، مالکان واحدهای مسکونی نوساز، انعطاف پذیری کمتری در قیمت های پیشنهادی خود نسبت به سایر گروه های سنی آپارتمانی داشته اند. به گفته آنها، یکی از مهم ترین دلایل این گروه از مالکان برای کاهش نه چندان زیاد قیمت های پیشنهادی، انتخاب گزینه «اجاره» به جای «فروش» واحد مسکونی است.

این گروه از مالکان آپارتمان های مسکونی با فرض آنکه بتوانند در دوره رونق بعدی، با قیمت های مناسب تری ملک خود را بفروشند ترجیح می دهند به جای فروش ملک، آپارتمان خود را اجاره دهند تا در فرصت مناسب تری که تعداد خریداران بیشتری در بازار وجود داشته باشد، ملک خود را به بازار عرضه کنند. مشاوران املاک در مناطق 22گانه همچنین اظهار می کنند مالکان آپارتمان های میانسال انعطاف پذیری بیشتری در قیمت های پیشنهادی خود برای فروش دارند.

در جدول نبض بازار امروز، قیمت های پیشنهادی برای آپارتمان های مسکونی 50 تا 75 مترمربعی در مناطق مختلف شهر تهران ارائه شده است.