آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸، شماره ۵۵۳۰
فرهنگ: سینمای جهان
۱۲

بازگشت «همشهری کین»

منبع: هالیوود ریپورتر

«همشهری کین» یک بار دیگر روی پرده سینما خودنمایی خواهد کرد. البته این بار قرار نیست قسمت دوم فیلم ساخته شود یا همان نسخه اصلی، دوباره سازی شود! دیوید فینچر، فیلمساز خلاق سینما، با کارگردانی «تارک دنیا» نقبی به دنیای درونی همشهری کین می زند. داستان فیلم فینچر درامی درباره نویسنده ای است که با اورسن ولز در کار نگارش فیلمنامه همشهری کین همکاری کرد.

کلید فیلمبرداری تارک دنیا ماه نوامبر در لس آنجلس زده می شود. گری اولدمن، آماندا سیفرید، لیلی کالینز و چارلز دنس بازیگران نقش های اصلی فیلم هستند. هرمان منکیه ویچ یک منتقد و گزارشگر سینمایی در دهه 20 میلادی بود. او به دعوت مدیران شرکت پارامونت به هالیوود رفت تا به کار نویسندگی بپردازد. تعدادی از آثار برجسته و کلاسیک سه دهه 30 ، 40 و 50 میلادی، نام منکیه ویچ را به عنوان فیلمنامه نویس بر خود دارند.

همشهری کین جنجالی ترین فیلمنامه منکیه ویچ بود. او ادعا کرد ولز تلاش کرده تمام اعتبار فیلمنامه را از آن خود کرده و او را کنار بزند. همان زمان این فیلمنامه نویس ادعا کرد ولز به او پیشنهاد دریافت مبلغ قابل توجهی پول داده تا فقط نام خودش را به عنوان فیلمنامه نویس در تیتراژ فیلم بزند.