آرشیو دو‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸، شماره ۴۵۲۵
جامعه
۱۲

خبر

بعد از تعیین تکلیف گود برج میلاد؛ علیخانی: شهردار مساله گودهای رها شده را شخصا پیگیری کند

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران شورای شهر گفت: از شهردار تهران می خواهیم موضوع گودهای رها شده به ویژه گود مجاور سالن همایش های برج میلاد و ایران زمین را شخصا پیگیری کند و گزارش آن را به شورا ارایه دهد.

به گزارش ایلنا، علیخانی، با اشاره به موضوع گودهای رها شده گفت: باتوجه به برگزاری جلسات و پیگیری های مکرر در مورد پایدار سازی و تعیین تکلیف گود رها شده در مجاورت سالن همایش های برج میلاد و باتوجه به اهمیت موضوع و مخاطره آمیز بودن این گود و سایر گودهای رها شده در سطح شهر تهران همانند گود خیابان ایران زمین به شهردار محترم تهران تذکر می دهم که شخصا موضوع را مورد پیگیری قرار داده، تصمیمات لازم را اتخاذ و نتیجه را اعلام کند.

فعالیت برخی سراهای محلات قابل قبول نیست

رییس ستاد مدیریت محله ضمن اعلام اینکه به زودی دستورالعمل اصلاحی فعالیت سراهای محلات بررسی می شود از تلاش شهرداری بر بازنگری و اصلاح ساختار مدیریت محلات برای حضور شهروندان در اداره شهر خبر داد. به گزارش ایسنا، مهدی شیرزاد با اشاره به آغاز فرآیند انتخاب مدیران محلات گفت: در گذشته معمولا مدیران محلات توسط شهردار ناحیه به ستاد مدیریت محله معرفی و بعد از انجام مصاحبه از بین چند نفر مدیر محله انتخاب می شد اما امسال سعی داریم در راستای مردمی کردن اقدامات محلات، مدیران محلات را از طریق فراخوان انتخاب کنیم، چراکه نباید این گونه باشد که افراد به دلیل رفاقت با برخی در شهرداری، شانس مدیر محله شدن را پیدا کنند و باید بیشتر به سمتی حرکت کنیم که کارها به خود مردم سپرده شود. رییس ستاد مدیریت محله با بیان اینکه سعی شده، سراهای محلات به دور از نظام بروکراسی اداره شوند و محلی برای پاتوق های مردمی، سمن ها و... باشند، اظهار کرد: ما موظف هستیم از همه ظرفیت های اجتماعی سطح شهر و محلات استفاده کنیم. شیرزاد با تاکید بر اینکه سرای محلات رقیب هیچ نهاد دیگری همچون بسیج، مسجد و... نیست، ادامه داد: ما در فرآیند انتخاب مدیر محله به دنبال استخدام افراد در شهرداری نیستیم و این گونه تصور نکنند که اگر مدیر محله انتخاب می شود، استخدام شهرداری شده است.