آرشیو دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸، شماره ۴۵۲۵
جامعه
۱۳

خبر

ابونصر فارابی و عطار نیشابوری در فهرست گرامیداشت یونسکو

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران، از قرار گرفتن نام ابونصر فارابی و عطار نیشابوری در فهرست گرامیداشت کمیسیون ملی یونسکو خبر داد.

حجت الله ایوبی با اشاره به بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی و گرامیداشت هزار و هفتصد و پنجاهمین سالروز تاسیس دانشگاه جندی شاپور از سوی کمیسیون ملی یونسکو در سالی که گذشت، عنوان کرد: هر دو سال یک بار کشورها می توانند دو شخصیت برجسته خود را که تولد و وفات آنان در مضربی از 50 است به یونسکو معرفی کنند و بزرگداشت این شخصیت ها برگزار شود. پس از بررسی گروه های کارشناسی در نهایت دو شخصیت ابونصر فارابی و عطار نیشابوری برای معرفی به یونسکو به منظور درج در فهرست گرامیداشت انتخاب شدند. دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران اظهار داشت: ابونصر فارابی از مفاخر ایران در علوم زبان و ریاضیات، کیمیا، هیات، موسیقی، طبیعیات، الهیات، علوم مدنی، فقه و منطق بوده است.

ورود دادستانی کل کشور به مساله آلودگی هوا

حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور گفت: آلودگی هوا فرآیند یک مجموعه ای است که متاسفانه دستگاه های مختلف به وظایف خود یا عمل نمی کنند یا به درستی عمل نمی کنند؛ لذا سازمان محیط زیست و سایر دستگاه های مربوطه و آحاد مردم باید در این زمینه دست به دست هم دهند و همکاری لازم را داشته باشند. او خاطرنشان کرد: ما در حوزه معاونت حقوق عامه این مساله را در دستور کار داریم و امیدوارم با همکاری سایر دستگاه ها بتوانیم در این زمینه به نتیجه مطلوب برسیم.