آرشیو دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۳۹
ورزش
۴

بیرانوند این بار با کت و شلوار و لباس رسمی راهی هنگ کنگ شد

آقای نماینده

علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس، امروز در هنگ کنگ نماینده ایران است. او بارها و بارها نماینده فوتبال ما بود؛ اما این شاید برای اولین بار باشد که او با کت و شلوار و لباس رسمی، به عنوان نماینده فوتبال ما در محفلی بین المللی حضور پیدا می کند. مراسم بهترین های فوتبال آسیا امروز در هنگ کنگ برگزار می شود و علیرضا بیرانوند درواز ه بان شماره یک فوتبال ایران امروز یکی از سه نفری است که برای دریافت عنوان بهترین بازیکن سال آسیا نامزد شده اند. فوتبال ایران پس از مدت ها یک گزینه جدی برای کسب توپ طلای آسیا دارد. پس از این که علی کریمی در سال 2004 این جایزه را از آن خود کرد، ایرانی ها دیگر هیچ وقت برنده این جایزه نبوده اند و در این بین جواد نکونام، محسن بنگر، هادی عقیلی و خود کریمی، برای کسب آن در سال های مختلف نامزد شدند و متاسفانه این رقابت را به رقبای خود واگذار کردند.

سال گذشته نیز پیش بینی می شد بیرانوند جزو سه گزینه نهایی باشد؛ اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت نیز عبدالکریم حسن قطری مرد سال آسیا شد. آن هم در شرایطی که او و یارانش نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به هم تیمی های بیرانوند باختند و در کل این انتخاب، انتقادهای تندی را به همراه داشت.

مراسم برترین های آسیا در حالی بعدازظهر امروز برگزار خواهد شد که در کنار بیرانوند، ماکینو و اکرم عفیف نیز گزینه بردن توپ طلا هستند؛ اما نکته قابل توجه این است که به خاطر برگزاری بازی های چند کشور حوزه خلیج فارس و تقابل قطر - امارات، عفیف نمی تواند در این مراسم بزرگ شرکت کند و غیبت او شاید بخت بیرانوند را برای دریافت این جایزه بالا ببرد.