آرشیو دو‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۳۹
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۲
صحنه

تصمیم وودی آلن برای کارگردانی تئاتر در ایران!

می دانیم که تیتر این خبر را باور نکرده اید؛ فکرش را بکنید پیرمرد طناز آمریکایی در این شرایط بخواهد از پله های هواپیما در فرودگاه پیاده شود، خود را به عمارت نوفل لوشاتو برساند و بخواهد نمایشی را در تهران روی صحنه ببرد! اما خب اجازه بدهید به وودی آلن برمی گردیم.  عجالتا بگذارید بپرسیم که آیا محمدرضا عیوضی را به یاد می آورید؟ حتی اگر یادتان نباشد که او یکی از خواننده های برجسته دهه هفتاد بود و با تلاش های او و چند نفر دیگر موسیقی پاپ پس از انقلاب پر و بال گرفت، لابد یادتان هست که دو سال پیش وقت برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شال و کلاه کرد و برای نامزدی ثبت نام کرد، درست در همان روزی که علیرضا فغانی، داور شناخته شده ایرانی که البته این روزها در استرالیا زندگی می کند و فاصله بسیاری با سودای کرسی شورای شهر تهران دارد.

حالا خبر آمده که محمدرضا عیوضی خواننده که مدت هاست در عرصه موسیقی از او خبری نیست، قرار است در نمایشی بازی کند؛ در همان نمایشی که عرض کردیم ربط هایی هم به وودی آلن دارد. ماجرا از این قرار است که نمایش «اتاق پرو» به نویسندگی و کارگردانی نغمه نوذری از فردا سه شنبه 12 آذر تا 15 دی هر شب ساعت 21 در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه برود.

آن طور که روابط عمومی این نمایش خبر داده، در این تئاتر کمدی، علاوه بر محمدرضا عیوضی، ایمان اصفهانی، نسترن ابراهیم زاده و نگین سرتیپی هم به ایفای نقش می پردازند. اما سر و کله وودی آلن در خلاصه این نمایش پیداست: «وودی آلن تصمیم می گیرد در کشور ایران تئاتر کار کند.

کوگل ماس، پروفسور ادبیات زبان لاتین و یونانی سیتی کالج، زندگی زناشویی ناموفقی را تجربه می کند. به همین علت برای مشورت و کمک ابتدا به مطب روانکاو و سپس به دفتر پرسکی جادوگر می رود. پرسکی و دستیارش پیشنهاد می کنند با یک کتاب وارد اتاق پرو جادویی شده و با گذر از زمان و در بین شخصیت های داستان به دنبال عشق واقعی برود. پروفسور کتاب مادام بوآری را انتخاب کرده و وارد اتاق پرو می شود...»

اگر می خواهید یکی از تماشاگران این نمایش باشید باید به سایت تیوال سری بزنید و بلیت تهیه کنید.