آرشیو سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۱۹
حوادث
۱۲

شرور مسلح و دامادش کشته شدند

گروه حوادث :مرد شرور که برای فرار از دست پلیس دامادش را گروگان گرفته بود پس از کشتن گروگان خودکشی کرد.

سردار خلیل واعظی- فرمانده انتظامی استان بوشهر- در تشریح این خبر گفت: یک متهم مسلح و سابقه دار در یکی از روستاهای دشتستان تحت تعقیب پلیس بود تا اینکه ماموران صبح یکشنبه مخفیگاه او را شناسایی و محاصره کردند.  با حضور فرمانده انتظامی شهرستان، مقام قضایی، روانشناس و مددکار اجتماعی پلیس در صحنه، عملیات روانی و گفت وگو با متهم آغاز شد و با پیشنهاد و اصرار مادر متهم مبنی بر اینکه دامادش رابطه عاطفی خوبی با متهم دارد و ممکن است بتواند وی را تشویق به تسلیم کند، داماد خانواده برای مذاکره و گفت و گو راهی مخفی گاه متهم شد.

اما لحظاتی بعد داماد خانواده به وسیله متهم گروگان گرفته شد و تهدید کرد در صورتی که زمینه فرارش فراهم نشود خود و گروگانش را خواهد کشت.

با وجود تلاش های فراوان پلیس و مقام قضایی متهم پس از 10 ساعت محاصره، مذاکره و گفت و گو به سمت نیروهای پلیس اقدام به شلیک مستقیم کرد و پس از شلیک صدها تیر از طرف متهم، نیروهای پلیس نیز اقدام به تیراندازی متقابل کردند. سردار واعظی اظهار داشت: با کشته شدن گروگانگیر و گروگانش نیروهای پلیس وارد مخفیگاه وی شدند و بررسی های اولیه بر این فرض است که گروگانگیر پس از کشتن گروگانش اقدام به خودکشی کرده است. از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه کلاش، 230 فشنگ جنگی و بالغ بر 120 پوکه فشنگ شلیک شده کشف شده است.