آرشیو سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸، شماره ۴۵۲۶
اقتصاد
۱۰

پیدا و پنهان

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری با عنوان «حراج جمعه سیاه»

معاون اجتماعی پلیس فتا با هشدار به طراحی درگاه های جعلی در روزهای منتهی به بلک فرایدی به عنوان یکی از شگردهای مهم مجرمان سایبری گفت: هر سال در روزهای حوالی بلک فرایدی شاهد شکایت قابل توجهی از مردم به خاطر کلاهبرداری های صورت گرفته درخصوص پرداخت بهای کالای موردنظر و عدم دریافت کالا یا تقلبی بودن کالای تحویلی به آنها هستیم.

ماجرای هک شدن 10 میلیون کارت بانکی چیست؟

به تازگی برخی هموطنان ایمیل هایی را با آدرس های مشابه نام بانک ها دریافت کردند که به لینکی حاوی یک فایل تقریبا 500 مگابایتی می رسند. داخل این فایل اطلاعات کارت تعداد زیادی از صاحبان حساب های بانکی قرار گرفته است. در این ایمیل ادعا شده که اطلاعات 10 میلیون کارت بانکی در این دیتابیس وجود دارد. در این باره، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پلیس فتا اعلام کرد: نشت اطلاعات حساب ‎های بانکی هموطنان از مدت ها پیش اتفاق افتاده و تعدادی از سودجویان اقدام به سرقت اطلاعات حساب های بانکی و هک آنها کردند. به گفته پلیس فتا، اطلاعات موجودی که به سرقت رفته است، شامل رمز اول و دوم کارت های بانکی نمی شود و صاحبان حساب ها بابت به خطر افتادن حساب بانکی و سرمایه شان نگران نشوند.

قاچاق سیگار نصف شد

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می دهد برآورد قاچاق سیگار از 13 میلیارد نخ در 6 ماهه اول سال گذشته به 6 میلیارد و 90 میلیون نخ رسیده و در این مدت 53.2درصد کاهش داشته است. طبق آمار ها در نیمه اول امسال صادرات سیگار با کاهش 76درصدی به 36 میلیون نخ رسیده است. این در حالی است که صادرات سیگار در 6 ماهه اول سال گذشته 150 میلیون نخ بوده است. برآورد مصرف سیگار تغییری نداشته و تولید سیگار در نیمه اول امسال 26 میلیارد و 440 میلیون نخ بوده که نسبت به تولید 19 میلیارد و 650 میلیون نخی در مدت مشابه سال گذشته، 34.6درصد افزایش داشته است.