آرشیو سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸، شماره ۴۵۲۶
اقتصاد
۱۰

بین الملل

سرگردانی هزاران نفر در پی اعتصاب کارکنان خطوط ریلی انگلیس

اعتصاب فلج کننده کارکنان خطوط ریلی جنوب غرب انگلیس (SWR) که از روز دوشنبه آغاز شده و قرار است نزدیک به یک ماه ادامه یابد، صدها هزار مسافر را سرگردان کرد. اعضای اتحادیه خطوط ریلی، دریانوردی و حمل ونقل (آر.ام .تی) در اعتراض به وضعیت حقوق و آینده شغلی خود در نخستین روز کاری آخرین ماه سال میلادی(2019) دست از کار کشیدند. این اعتراض قرار است به مدت 27 روز یعنی تا ابتدای سال جدید میلادی ادامه یابد که طولانی ترین اعتصاب کارکنان خطوط ریلی در تاریخ این کشور به شمار می رود. شرکت ریلی جنوب غرب انگلیس با صدور بیانیه ای اعلام کرد فقط نیمی از قطارها فعال و سایر خدمات این شرکت مختل خواهد بود.

استعفای وزیر انرژی دولت ترامپ

ریک پری، وزیر انرژی دولت ترامپ روز یکشنبه را آخرین روز کاری خود اعلام کرد و در توییتی از خانواده اش و مردم امریکا برای اینکه به او اجازه دادند در این پست خدمت کند، تشکر کرد. ریک پری پس از برخی گزارش ها مبنی بر اینکه او هم در مکالمه تلفنی پر مناقشه 25 ژوییه ترامپ و ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی اش نقش داشته، استعفای خود را اعلام کرد. ترامپ در آن مکالمه تلفنی از زلنسکی خواسته بود تا درباره پسر «جو بایدن» که در اوکراین فعالیت های اقتصادی داشت، تحقیق کند تا از این طریق بتواند با کشف موارد احتمالی فساد از آن علیه بایدن که رقیب بالقوه او در انتخابات ریاست جمهوری است، استفاده کند و کمک 400 میلیون دلاری به اوکراین را به این تحقیقات منوط کرده بود.

کاهش رشد اقتصادی کانادا به 0.3 درصد

رشد اقتصادی کانادا در 3 ماهه سوم امسال با کاهشی محسوس به 0.3 درصد رسید. هر چند که سرمایه گذاری های تجاری و مخارج خانوارها در 3 ماهه سوم سال افزایش پیدا کرده است اما کاهش شدید صادرات باعث شد تا رشد اقتصادی کانادا در 3 ماهه سوم امسال تنها به 0.3 درصد کاهش پیدا کند. کاهش شدید رشد اقتصادی کانادا ممکن است بر موضع بانک مرکزی این کشور در ثابت نگه داشتن نرخ بهره تاثیر بگذارد.