آرشیو دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۳۵۸۰
حوادث
۱۱

مرگ جوان 20ساله در آتش سوزی مغازه

منبع: شرق

تحقیقات درباره مرگ جوانی 20ساله که در آتش سوزی یک مغازه جان باخت، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ما، ساعت سه بامداد دیروز به بازپرس دشتبان، بازپرس کشیک قتل تهران، خبر دادند مردی جوان در جریان حریق در یک مغازه لاستیک فروشی در خیابان ستارخان جانش را از دست داده است. بازپرس جنایی بعد از اطلاع از این موضوع دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و بررسی علت آتش سوزی را صادر کرد.

در این حال، سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، در این باره گفت:  در ساعت 3:27 بامداد دیروز حادثه حریق در یک واحد صنفی به سامانه 125 اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی، آتش نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه واقع در ستارخان، خیابان افسر اعزام کرد. او افزود: با حضور آتش نشانان در محل که یک مغازه لاستیک فروشی به مساحت حدود 25 مترمربع بود، مشاهده شد حریق همه فضای داخلی این مغازه شامل همکف و نیم طبقه بالای آن به مساحت حدود 9 مترمربع را دربر گرفته و تعداد زیادی لاستیک هم که در این مغازه قرار داشت، کاملا در آتش سوخته است. همچنین اهالی محل که تا قبل از رسیدن آتش نشانان اقدام به بازکردن کرکره مغازه کرده بودند، اعلام کردند یک نفر داخل مغازه حضور دارد.

ملکی ادامه داد: در این راستا، آتش نشانان با تقسیم شدن به دو گروه هم زمان با اطفای حریق، اقدامات خود را برای یافتن فرد محبوس نیز آغاز کردند که دقایقی بعد با جسم بی جان مردی جوان در نیم طبقه مغازه روبه روشدند که با تحویل وی به عوامل اورژانس مرگ این فرد تایید شد. سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه علت اصلی مرگ باید از سوی پزشکی قانونی اعلام شود، گفت: شواهد حاکی از آن بود که این جوان به دلیل صدمات ناشی از سوختگی و خفگی جان خود را از دست داده است.

وی با اشاره به اقدام آتش نشانان در اطفای حریق اظهار کرد: عوامل آتش نشانی دقایقی بعد اقدام به اطفای حریق کردند و پس از ایمن سازی، در ساعت 5:29  محل را به عوامل انتظامی تحویل دادند. همچنین گروهی از کارشناسان آتش نشانی تحقیقات خود را برای یافتن چرایی وقوع حریق آغاز کردند. بنا بر این گزارش، در حالی که بررسی های تخصصی در این باره ادامه دارد، حدس زده می شود آتش به علت اتصال سیم برق رخ داده باشد.