آرشیو سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۰
ورزش
۱۷

پیمان فخری: حضور بانوان نسبت به ریو رشد کرده است

برای المپیک به فدراسیون ها فشار نمی آوریم

پیمان فخری حالا حسابی در سمت جدیدی که در کمیته برایش تعریف کرده اند جا افتاده است؛ یعنی رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی. او که سرمربی تیم ملی شمشیر بازی هم هست با اشاره به فراهم کردن مقدمات برای المپیک 2020 گفت: «بیش از 11 هزار ورزشکار در 33 رشته ورزشی شرکت می کنند. 148 ورزشکار نسبت به ریو کاهش داریم. 9/2 درصد حضور بانوان نسبت به المپیک ریو رشد داشته و به 5/48درصد رسیده است. 1058 مدال نیز توزیع خواهد شد.»

فخری این را گفت و ادامه داد: «دهکده بازی ها به مساحت 134 هزار متر مربع ساخته شده که ظرفیت 17 هزار نفر را دارد. استادیوم ملی المپیک مربوط به سال 1964 است که بازسازی شده و برای بازی های 2020 نیز مورد استفاده قرار می گیرد. دومین نشست سرپرستان کاروان هم 13 تا 15 آبان برگزار شد که تمامی مسائل مربوط به حمل و نقل، تغذیه و... به اطلاع کشورها رسانده شد.»

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی درباره ثبت نام اولیه، عنوان کرد:«درباره پرداخت ها صحبت هایی داشتیم و توانستیم موافقت IOC را بگیریم. ثبت نام اولیه از ورزشکاران از 20 آبان شروع شده و پنج روز به پایان این زمان باقی مانده است. پنج فدراسیون هم اسامی را اعلام کرده اند. پروفایلی برای همه باز شده و وقتی لیست نهایی اعلام شد، کارها پیگیری می شود.»

فخری همچنین درخصوص نظارت بر تمرینات تیم های ملی، گفت: «ما ناظران را حذف کردیم و کارشناسان مرکز نظارت بر تیم های ملی از روند برگزاری اردوهای تیم های ملی گزارشی را ارائه می دهند. قوانین مربوط به مبارزه با دوپینگ هم به فدراسیون ها ارسال شده است. پیش بینی و رزرو خبرنگاران و مسوولان هم از حالا انجام و تعدادی بلیت از الان خریداری شده است.»

او با بیان این که ما درباره کسب سهمیه و نتایج ارزیابی داریم، عنوان کرد: «جلسات هفتگی ما با فدراسیون ها تشکیل می شود. ما از روز اول ارزیابی داشتیم که اگر کسی سهمیه بگیرد میلاد وزیری است یا در مورد بوکس هم ارزیابی ما روزبهانی بود. ما اصلا فشاری به فدراسیون ها نمی آوریم و حتی تقلیل می کنیم؛ چون بحث بودجه مطرح است ممکن است فدراسیون ها دست بالا بگیرند.»