آرشیو چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۴۶
صفحه آخر (جهان)
۱۲

پس لرزه های آشوب

اولین رکود اقتصادی دامن هنگ کنگ را گرفت

فرماندار منطقه خودمختار هنگ کنگ می گوید به دنبال آشوب های اخیر اقتصاد این منطقه گرفتار رکود شده است. هنگ کنگ یکی از قوی ترین اقتصادهای دنیا را داشت.

شورش های غربگرایان در هنگ کنگ همچنان ادامه دارد و پس لرزه های این آشوب ها رفته رفته خود را نشان می دهد. «کری لام» فرماندار این منطقه طی روزهای اخیر تائید کرده اقتصاد این شهر در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به نخستین رکودش در یک دهه اخیر دچار شده است.

 «کری لام»  روز سه شنبه نیز در جمع خبرنگاران  ضمن اعلام «چهارمین دور از اقدامات اصلاحی برای تقویت اقتصاد نابسامان» این منطقه هشدار داد، قوانین جدید آمریکا که از  آشوبگران حمایت می کند به اعتماد تجاری در هنگ کنگ لطمه خواهند زد... قانون دموکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ که اخیرا به مجموعه قوانین آمریکا اضافه شد، کاملا غیرضروری بود. این قانون، وزارت امور خارجه آمریکا را ملزم می سازد تا دست کم به صورت سالیانه تایید کند که هنگ کنگ از خودمختاری کافی برای توجیه شرایط تجاری مطلوب برای آمریکا برخوردار است و همچنین تهدید می کند که نقض حقوق بشر با تحریم مواجه خواهد شد. در همین حال چین نیز روز دوشنبه در اقدامی تلافی جویانه در واکنش به این قانون آمریکا، هواپیماها و کشتی های نظامی آمریکایی را از ورود و توقف در هنگ کنگ منع کرد.

 گفتنی است ناآرامی های هنگ کنگ به شدت به خرده فروشی لطمه وارد کرده چرا که اعتراضات شدیدا گردشگران را وحشت زده کرده، باعث رکود صنعت گردشگری شده و به درآمد حاصله از این صنعت لطمه جدی وارد کرده است.