آرشیو چهار‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۱
ورزش
۴

گفت و گو با زاهدی فر، داور جنجالی بازی سپاهان - استقلال

به خدا صحنه را ندیدم

روز شنبه همین هفته، زاهدی فر داور لیگ برتر همراه با دو کمکش، اشتباهی مهلک در بازی استقلال و سپاهان داشتند. او صحنه هند کی روش استنلی را در محوطه جریمه سپاهان ندید. همین طور کمک دوم و بعد هم کمک داور پشت دروازه. آندره آ استراماچونی، سرمربی استقلال هم با انتقاد شدید از این مساله اعلام کرد داور ندیده، کمک هایش چطور؟ برای او عجیب بود که سه داور همزمان با هم این صحنه بسیار مهم را ندیده و به سادگی از کنارش گذشته اند.

زاهدی فر اخیرا در کمیته انضباطی حاضر شد و درباره آن لحظه توضیحاتی داد. او در این باره گفت: به خدا آن صحنه را ندیدم. اگر می دیدم که حتما سوت می زدم و پنالتی را می گرفتم. سرعت توپ زیاد بود. دید من هم از رو به رو بود. دیدم دستش بالا آمده ولی فکر کردم برخوردی نداشته است. دو کمک دیگر هم توضیح دادند صحنه را ندیدند.

هدایت ممبینی، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم با تائید این حرف ها می گوید: ببینید پنالتی که محرض بود. داور و تیمش هم در تغییر نتیجه بازی نقش داشتند. به همین دلیل چند هفته اجازه قضاوت در لیگ برتر را ندارند.

از نظر کمیته داوران سهم کمک های او هم در این ماجرا کم از خود زاهدی فر نبوده است. ممبینی توضیح می دهد: بله، داور آن بازی آن لحظه نتوانسته بود صحنه را ببیند و انتظار داشت کمک داور پشت دروازه یا کمک داور کنار خط به او کمک کنند که آنها هم نتوانستند و از این موضوع متاسف بود.

 داور تا درباره چیزی مطمئن نباشد نمی تواند قضاوت کند و این اتفاق افتاد. رئیس کمیته داوران به باشگاه ها به خاطر اعتراض به داوری حق می دهد و اضافه می کند: از یک طرف ما هم خودمان را جای باشگاه و هواداران آن قرار می دهیم که دوست دارند اتفاقات در زمین به درستی قضاوت شود. ما هم این انتظار  را داریم.

ممبینی با تائید محرومیت زاهدی فر و دو کمکش می گوید: من از واژه محرومیت استفاده نمی کنم ولی چون اشتباه آنها در تغییر نتیجه بازی نقش داشته، پنج جلسه محروم شده اند.