آرشیو چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۱
رسانه
۵
صندلی داغ

مطالبه گری از مسوولان

فرشید شکیبا

 سیمای مراکز استان ها به منظور اطلاع رسانی مخاطب از قیمت ها در قالب زیرنویس و به دلیل نمایش مشکلات مردم در رسانه ملی، برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده اند و علاوه بر این، گزارش های خبری از شهرستان های مختلف کشور را با حضور میان مردم تهیه و تولید می کنند تا زبان گویای مردم باشند.

 در ضمن نقد منصفانه و پرهیز از هرگونه مچ گیری و سیاه نمایی از مهم ترین فعالیت های برنامه سازان در استان هاست. به گونه ای که شبکه های استانی با تولید برنامه های تاثیرگذار، زبان گویای مردم هستند.

در حال حاضر شبکه های استانی صدا و سیما 24 ساعته هستند و بخشی از این زمان به تولید برنامه های شاد و امیدآفرین برای ایجاد انگیزه و افزایش امید در جامعه تهیه و پخش می شود که از آن جمله می توان به شب های اروند، گئجلر، هشت بهشت، شب های بام ایران، مشتی باش، شوبندر، شب پارسی، با ما شو، چریکه شو، شو باش به ترتیب از مراکز آبادان، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خلیج فارس، فارس، کرمانشاه، کردستان و مهاباد اشاره کرد. معرفی کارآفرینان برتر، نخبگان علمی، اجتماعی و خانواده های موفق نیز در برنامه های خانواده محور شبکه های استانی در دستور کار شبکه ها قرار دارد. بخشی از کارهای دیگر که در این حوزه تاکنون داشتیم، یک سری برنامه های برند است که سعی کرده ایم بخش های گزارشی را طراحی کنیم تا در فضای مجازی و کانال هایی که داریم، پخش کنیم. خبرهایی که برای مردم همان استان است و باعث شادی و شعف مردم می شود. در حوزه وحدت و امیدآفرینی، برنامه های ترکیبی داریم که با محوریت رونق تولید در راستای معرفی افراد بهبود دهنده فضای کسب و کار با هدف امید در عرصه اقتصادی متناسب با وضعیت اقتصادی همان منطقه کار می کنیم.