آرشیو چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۱
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

کلمه

قضاوت قصه ها آغاز می شود

 21 دوره است که کانون جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار می کند و قرار است امسال بیست و دومین دوره اش برگزار شود. دیروز داوران بخش قصه های 90 ثانیه ای جشنواره معرفی شدند؛ رسول صدرعاملی، حبیب رضایی، گلاره عباسی، مسعود فروتن و مهدی رجبی داوران این بخش که حکمشان را از محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون و رئیس بیست ودومین جشنواره بین المللی قصه گویی گرفته اند.  

قصه های 90 ثانیه در جشنواره بیست ودوم شامل بخش های جنبی با عنوان قصه زندگی من، قصه های شهر من، قصه کانون زبانی ها و قصه خبرنگاران است. مرحله پایانی بیست ودومین جشنواره بین المللی قصه گویی 26 تا 30 آذر 1398 در  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

هانتکه باز هم دردسر آفرید

پیتر هانتکه، نویسنده اتریشی که به دلیل حمایتش از صرب ها در جنگ یوگسلاوی در دهه 90 میلادی به شدت مورد انتقاد قرار داشت، حالا باعث استعفای دو نفر از اعضای کمیته نوبل ادبیات شده است. ایسنا به نقل از آر اف آی نوشته که کریستوفر لیندوئر و گان بریت سانداستورم هر دو از اعضای کمیته سوئدی نوبل ادبیات بودند که استعفای خود از سمت شان را اعلام کردند. اولی دلیل این اقدامش را مخالفت با طرز فکر ادبیات فراتر از سیاست در آکادمی برشمرد و دومی فهرست بلندبالایی ارائه کرد که یکی از آنها اعطای جایزه به هانتکه بود.