آرشیو سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸، شماره ۳۵۸۱
حوادث
۱۱

کلاهبرداری از فروشندگان دلار با شمش طلای قلابی

منبع: شرق

کلاهبردار حرفه ای که به فروشندگان دلار شمش طلای قلابی می داد، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ما روز 13 آبان پرونده کلاهبرداری تحت عنوان بدل اندازی از شعبه 2 دادیاری دادسرای ناحیه 7 تهران به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد. شاکی در تحقیقات ابتدایی گفت: در خیابان شیخ صفی در حال فروش دلار بودم که فرد ناشناسی که گویا از قبل مرا زیر نظر گرفته و شناسایی کرده بود، به من نزدیک شد و گفت: چرا به جای دلار شمش طلا نمی گیری. او با چرب زبانی مرا فریب داد و ترغیب به خرید شمش طلا کرد. پس از جلب اعتماد من، با هم سوار خودرو 405 او شدیم و متهم یک عدد شمش طلای 180گرمی به من نشان داد و به جای شمش طلا از من دلار گرفت و پس از اینکه من از خودرو پیاده شدم متواری شد. شمش طلا را به طلافروشی بردم و آنجا بود که متوجه شدم این شمش فقط یک شی ء تزیینی است و هیچ ارزشی ندارد. با توجه به اطلاعاتی که شاکی در اختیار کارآگاهان قرار داد، اقدامات پلیسی به منظور شناسایی متهم و محل اختفای وی آغاز شد و پس از گذشت چند روز کارآگاهان متوجه شدند متهم در خیابان سهروردی در حال فروش خودرو 405 خود است. بلافاصله اکیپی از کارآگاهان به خیابان سهروردی رفتند و متهم را دستگیر کردند.

متهم که حامد نام دارد، مردی 53ساله و دارای چندین سابقه درخصوص جرائم مالی است. او در همان ابتدا به جرم خود اعتراف کرد و درخصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری گفت: چند ماه پیش تعدادی شمش تزیینی خریدم و سپس در خیابان هایی که می دانستم محل حضور فروشندگان ارز است، پرسه می زدم و پس از انتخاب سوژه مورد نظر به او نزدیک و مشغول گفت وگو می شدم و با چرب زبانی او را فریب می دادم و به خرید شمش طلا تشویقش می کردم و وقتی اعتمادش جلب می شد به او شمش طلای قلابی می دادم و درعوض، از او دلار می گرفتم. 

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت با تایید این خبر گفت: ارزش ریالی کلاهبرداری صورت گرفته که تاکنون حامد به آن اعتراف کرده 240 میلیون ریال است.